مشاهده چندین مورد ابتلای به سرخک در جنوب کرمان

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مشاهده چندین مورد ابتلا به سرخک در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، تهران و همچنین در جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی گفت: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت انتشار بالا است، که از مرزهای شرقی وارد کشور شده و در برخی از استان‌ های همسایه کرمان از جمله: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و حتی تهران و همچنین در جنوب استان کرمان مشاهده شده است.

به گفته وی اکنون در مرحله حذف سرخک هستیم؛ اما ممکن است سرخک در کسانی که به دلایلی واکسن سرخک را در کودکی انجام نداده باشند و یا واکسن اثر بخشی کامل برای آن ها نداشته باشد، منتقل شود.  

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: تمام افراد زیر ۳۰ سال از تکمیل واکسن سرخک مطمئن باشند و والدین اطمینان حاصل کنند که نوبت واکسن کودکان در ۱۲ و ۱۸ ماهگی انجام شده باشد.

دکتر صحبتی تب بالای ۳۸ درجه و بروز بثورات پوستی( التهاب پوستی) را از مهم ترین موارد مشکوک به سرخک دانست و گفت: افراد در این موارد به پزشک مراجعه کنند و پزشکان نیز موارد مشکوک را برای برنامه ریزی به دانشگاه گزارش کنند.

وی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که برای افرادی که وارد کشور می‌شوند، واکسن سرخک را حتما تزریق کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha