اتصال شرکت روغن نباتی گلناز به ریل سراسری کشور

مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان به شبکه ریلی کشور متصل می‌ شود، از آغاز شدن عملیات زیرسازی پروژه اتصال خط فرعی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان به شبکه ریلی کشور در فاز اول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید ارجونی افزود: پروژه اتصال کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان به شبکه ریلی در منطقه جوپار، کیلومتر ۱۱۲۱ بلاک کرمان - حسین آباد قرار دارد.

وی افزود: طی توافقات صورت گرفته بین راه آهن و شرکت مذکور کلیه امور طراحی، تملک اراضی و اجرای زیرسازی توسط متقاضی شرکت روغن نباتی گلناز انجام و راه آهن جمهوری اسلامی ایران متعهد به فراهم کردن تجهیزات و امکانات روسازی خط ریلی است.

مدیرکل راه آهن استان کرمان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تملک اراضی و طراحی مسیر انجام شده و اجرای زیرسازی خط مذکور به طول تقریبی یک کیلومتر با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی کارخانه از اوایل مرداد ماه پارسال  آغاز شده و تا اوایل آبان ماه امسال به طول می انجامد.

ارجونی یادآور شد: برای اجرای روسازی ریلی در فاز نخست نیاز به حدود یک کیلومتر کوپلاژ و ۲ دستگاه سوزن وجود دارد و در فاز دوم بایستی روسازی خطوط یک و سه ایستگاه جوپار با اجرای حدود ۲ کیلومتر خط و سه دستگاه سوزن اجرا می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در آئین افتتاحیه خط اتصال شرکت روغن نباتی گلناز به ریل سراسری کشور، اظهار داشت: آغاز این کار منجر شد تا این شرکت در صنایع تولید غذایی کشور که روغن محصول اصلی آن است بتواند مجدد به چرخه جریان عملیاتی کشور برگردد.

محمد رضا پور ابراهیمی با قدردانی از کارگران و مسؤلان این شرکت که روزهای سختی که کار متوقف شده بود را تحمل کردند، تصریح کرد: در حوزه ظرفیت‌ ها در طول سال‌ های اخیر با یک مشکل مواجه شدیم و آن مشکل این بود که سیاست‌ هایی که در خصوص تخصیص برای کالای اساسی مطرح شد، عملا تولید این کالاها را دچار چالش کرد و با اینکه بارها در مجلس به دولت های قبلی و فعلی هشدار دادیم که ادامه این سیاست به نفع مصرف و تولید نیست و هر ۲ جهت را هدف‌ گذاری می‌کند و دلیلی بر ادامه این سیاست اشتباه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر نوسازی خطوط ریلی استان کرمان هستیم و نقاط بحرانی مسیر یزد_ کرمان به زودی و از هفته آینده بازسازی می شود، یاد آور شد: این خطوط ریلی در استان از قبل از انقلاب تا کنون هیچگونه تغییری نکردند. با پیگیری‌ های انجام شده بازسازی ۴۶ کیلومتر خطی ریلی مسیر کرمان - یزد توسط پیمانکار تعیین شد و عملیات اجرایی آن با حدود ۱۸۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری از هفته آینده شروع می‌شود.

شایان ذکر است؛ با اجرای این مهم سرعت قطارهای این مسیر از ۶۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر افزایش و ایمنی ریل این خط بهبود می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha