ورود محصول گوجه فرنگی جنوب کرمان به بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پیش بینی تولید ۳۴۵ هزار تن گوجه بهاره در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: ورود گوجه این منطقه به بازار قیمت این محصول را متعادل می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید برخوری سطح زیرکشت گوجه فرنگی را در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان ۹ هزار و ۵۳۵ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: برداشت گوجه در این منطقه از نیمه نخست فروردین در شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب آغاز شده و تا خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

وی به افزایش قیمت گوجه فرنگی در تهران اشاره و تصریح کرد: روانه شدن گوجه های این منطقه به بازار موجب پایین تر آمدن قیمت گوجه فرنگی در کشور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت همزمان ۷ محصول دیگر در منطقه جنوب کرمان خبر داد و این محصولات را شامل هندوانه، سیب زمینی بهاره، گوجه بهاره، پیاز بهاره، خربزه، طالبی و گرمک برشمرد.

برخوری به شروع فصل برداشت هندوانه در جنوب کرمان اشاره کرد و سطح زیر کشت این محصول را در این منطقه ۹ هزار و ۸۵۰ هکتار با پیش بینی تولید ۳۶۴ هزار و ۴۵۰ تن عنوان کرد.

وی همزمانی برداشت گوجه در جنوب و محصولات کشاورزی خوزستان را دلیل کمبود کامیون و در نتیجه افزایش قیمت حمل و نقل محصولات کشاورزی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی این منطقه به کشت سیب زمینی بهاره اختصاص یافته است، از پیش بینی تولید ۳۵۱ هزار و ۱۲۰ تن محصول سیب زمینی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

برخوری به تولید پیاز بهاره در منطقه جنوب کرمان اشاره و سطح زیر کشت این محصول را ۸ هزار و ۵۷۴ هکتار با پیش بینی تولید ۴۷۱ هزار و ۵۷۰ تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت خربزه اختصاص یافته است، از پیش بینی تولید ۵۲ هزار و ۱۵۰ تن محصول خربزه در جنوب این استان خبر داد.  

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیر کشت محصول طالبی در این منطقه را ۲۴۰ هکتار با پیش بینی تولید ۶ هزار و ۲۴۰ تن اعلام کرد.

برخوری با بیان اینکه ۱۸۰ هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت محصول گرمک اختصاص یافته است، از پیش بینی تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول در این منطقه خبر داد.

شایان ذکر است؛ قیمت یک کیلو گوجه فرنگی در جنوب کرمان بین ۷ تا ۹ هزار تومان برآورد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha