مجموع جانباختگان کروناویروس در فارس به ۸۰۱۵ نفر رسید

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، بیست و سوم فروردین ۱۴۰۱، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۴۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۴ هزار و ۷۲۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۳۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۵ هزار و ۹۷۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۷۷ هزار و ۷۰۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۸ هزار و ۷۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۸۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۴۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و پانزده نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۴ هزار و ۴۶۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۲۸ هزار و ۳۶۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۹۸۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۰۵ هزار و ۳۲۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha