آیین معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

آیین معارفه دکتر ذاکریان سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی باحضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ دکتر محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در آیین معارفه سرپرست هلال احمر خراسان رضوی ضمن اعطای حکم انتصاب به دکتر ذاکریان و نیز تسلیت ایام شهادت بانوی اسلام حضرت خدیجه (س) گفت: ما در صدمین سال خدمت جمعیت هلال احمر هستیم همکاران ما و نیز گذشتگان افتخارات زیادی را برای جمعیت ایجاد کردند .


وی با اشاره به اینکه خدمت کردن در این شهر به زائران علی ابن موسی الرضا جایگاه خاصی دارد افزود : هم اکنون که سکان مدیریت این اداره به دکتر ذاکریان سپرده شده است قطعا دعاهای خیر زیادی پشت سرشان بوده است چرا که کسانی که وارد هلال احمر می شوند برای انجام کار خیر انتخاب می شوند .


گلفشان ادامه داد : مجموعه هلال احمر نیروهای توانمند مخلص زیادی دارد چرا که در همه ایام سال ( ایام نوروز ، در زمان بحران و هم اکنون در زمان بیماری بزرگ کرونا )مشغول خدمت هستند ، یکی از دستگاههایی که در کنار بسیج ، سپاه و وزارت بهداشت عملکرد بسیار خوبی داشته است جمعیت هلال احمر بوده است.

 
وی افزود: از بهمن و اسفند 98 تا کنون در بحث کرونا ،غربالگری و واکسیناسیون ، از روزهای اول بیماری طرح شهید سلیمانی در خیلی از استانهای ما فعال و همچنان ادامه دارد، کار هلال احمر سخت است ولی بسیار شیرین چون عشق و علاقه در کار توام است .


دکتر گلفشان در این جلسه ضمن ابلاغ سلام دکتر کولیوند و نیز دکتر سلیمانی  به تشریح وسعت فعالیت هلال احمر پرداخت و گفت : هلال احمر از یک طرف مجموعه ورزش و جوانان را در خود دارد از طرفی وزارت بهداشت و درمان از یک طرف امور امدادی ،بطوریکه اگر امدادگران در جاده ها کار رهاسازی مصدومان را انجام ندهند دوستان ما در اورژانس قادر به انتقال و نجات این مصدومین نخواهند بود.


وی در بحث موضوعات فرهنگی گفت : امسال دومین سال است که جشنواره شهید سلیمانی برگزار می شود در سالی که گذشت در جشنواره شهید سلیمانی 46 هزار اثر هنری فاخر جمع آوری شد و بیش از 60 هزار نفر در طرح چهل چراغ (انجام چهل کار خیر) شرکت کردند که بعد از ارائه این آمار به بنیاد شهید سلیمانی با توجه به این حجم از مشارکت و اثرات هنری تعجب کردند .


وی تصریح کرد: امسال نیز برای دومین بار این طرح اجرا می شود بطوریکه فقط در ایام عید بیش از 150 هزار نفر در طرح چهل چراغ شرکت کردند که این آماربا توجه به دعوت از 380 هزار نفر در اکیپ نوروزی قطعا بالاتر از این خواهد شد.

 
دکتر گلفشان با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب افزود : با توجه به دستور حضرت آقا ، سامانه ای بنام اخلاق راه اندازی شده است که دبیرخانه تمدن نوین اسلامی به زودی در مجموعه هلال احمر رسما کار خودرش را آغاز خواد کرد.

 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از اجرای طرح مهتاب (مرکز هدایت توسعه ایده های برتر) خبر داد و افزود: در این طرح چنانچه فردی ایده نویی داشته باشند می تواند در این سامانه ثبت نام کند و تا 4 سال از پوشش مشاوره ای بهره بگیرد .


وی اظهار کرد : جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انصافا از جمعیت های پرتوان کشور است بخاطر حضور زائران عزیز همیشه در حال خدمت رسانی هستد که این مهم ، توانمندی را در استان ایجاد کرده است بطوریکه سرپل ذهاب قسمت بزرگ حادثه را تحویل خراسان رضوی دادیم و همین جا جای تشکر دارد بخاطر کارهای ماندگار وعظیمی که این جمعیت انجام داد .


دکتر گلفشان خاطر نشان کرد : دکتر سیدصالحی مدتی مسئولیت جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی را در سختترین زمان برعهده گرفتند و در زمان تصدی ایشان تمام نگاه کشور به خراسان رضوی بود و انصافا همراهی مدیریت 7 ماهه ایشان ستودنی است.

 
مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت : قانون مدیریت بحران و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری بر پیشگیری حاکم است.

 
محسن نجات افزود : در استانی زندگی می کنیم که با حضور 30 میلیون زائر، تنوع خدمات زیادی داریم و خدمت در این استان را باید قدر دانست.


نجات به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کردو گفت :مقام معظم رهبری استراتژی ویژه ای دارند و آن به اوج رسیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی است .

وی نکته دوم در گام دوم انقلاب را توجه به جوانان بعنوان محور خدمت بیان کرد و افزود :جمعیت هلال احمر جمعیت مردمی است و رسالت عظیمی دارد و با رویکرد انقلابی یک جوان عزیز انشا... روزهای پرفروغ آینده را برای ایشان رقم خواهد زد .


مسئول دفتر نمایندگی هلال احمر خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تسلیت شهادت بانوی اسلام حضرت خدیجه (س) گفت: دامنه فعالیت این جمعیت بسیار زیاد است از کودکان گرفته در ایام نورز با تعبیر نوروزی فضای دوستدار کودک تا کهنسالان فعالیت می کند.

 
وی ادامه داد : در همه صحنه ها امدادگران ، جوانان و داوطلبان هلال احمر حضور دارند و این خدمت را یکصد سال است که دارد انجام می دهد.

 
وی باشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب که گفته شده موتور محرکه انقلاب را برای گام دوم ،جوانان انتخاب کنیم ،در جمعیت هلال احمر با حضور دکتر ذاکریان محقق می شود.

 
وی به نیاز به بازسازی انگیزشی در جمعیت اشاره کرد و گفت : ما در جمعیت به تقویت روحیه در بین نیروها نیاز داریم ،احیاء حس صمیمیت ، صفا و سلامت ، درون تشکیلات را نیازمندیم ، ظرفیت های ارزشمندی داریم که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

 
دکتر محسن ذاکریان عرض ارادت به ساحت بانوی دو عالم حضرت خدیجه (س) گفت :14 سال پیش در سحرگاه عید مبعث به غار حرا مشرف شدیم و بعد از 1400 سال با کلی امکانات و تسهیلات ایجاد شده بازهم سختی راه مشهود بود و اینجا اوج عشق این یگاه بانوی عالم اسلام به رسول .. را درک کردم که با وجود ایکه زن متمول و ثروتمندترین زن حجاز بوده است چقدر می تواند تیزهوش باشد ، زنی که نبوت پیامبر را 15 سال قبل بعث فهمید به او ایمان اورد و نبوت او را پذیرفت. و آن عشق انقدر در دلم ماند تا نام دخترم را بنام خدیجه مزین کردم و خرسندم که در روز بارها این نام را به زبان می آورم .


سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مراسم معارفه خود ادامه داد : ما خیلی از مسئولیت فرار کردیم ، مسئولیت را یک ارزش می دانیم ولکن از آنجا که این مسئولیت در این روز عزیز مقدر شد خیالمان راحت است و انشاء ا.. که مسیر روشنی پیش روی ماست.


ذاکریان به ارزشهای متعددی را در هلال احمر را برشمرد و افزود : به اعتقاد من یک مجموعه ای است که باید به ارزشهای آن به درستی پرداخته شود و این ارزش گذاری باید به آن مضاعف نگاه شود. 


وی ارزش دیگری را عنوان کرد و افزود : در بعضی مواقع خدمت به افراد مضطرب صورت می گیرد افرادی که در حوادث و بلایا در اوج اضطراب هیچ فریاد رسی ندارند و عزیزان هلال احمر به داد آنها می رسند آن ارزش را مضاعف می کند.


وی انسجام بخشی اجتماعی را ار ارزشهای دیگر هلال احمر دانست و گفت : مجموعه ای که بتواند جمعی از مردم را همدل و همراه بکند و مردم را حول یک محور جمع می کند ارزشی بس عظیم است.


سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پایان رویکرد اصلی خود را در هلال احمر طبق فرمایش امام تحول انقلابی عنوان و خاطر نشان کرد: تحول انقلابی به معنی تخریب خدمات دیگران نیست بلکه ادامه این خدمات است. تحول انقلابی یعنی کار ، کار و کار و برای کار باید از حاشیه های فاصله گرفت روزی که گرفتار حاشیه شویم از اصل جدا می شویم مهمترین رویکرد ما در فضای پیشرو بعنوان اصل کاری در دستور کارد داریم . 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha