اختتامیه جشنواره کالاهای فرهنگی در کهنوج

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از پایان یافتن اولین جشنواره کالاهای فرهنگی جنوب کرمان هم زمان با هفتمین دوره جایزه فیروزه در شهر کهنوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ بهرام مسلمی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تقویت خُرده فرهنگ ها، اقتصاد فرهنگی و خلاقیت‌های بومی در کهنوج برگزار شد، گفت: ۱۴۹ اثر به این جشنواره ارسال شد که پس از داوری آثار ارسالی، با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.


وی افزود: یکی از راه‌ هایی که این جشنواره دنبال می کند، تقویت فرهنگ‌ های بومی و سنتی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان و شناسایی استعدادهای فرهنگی این دیار است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز با بیان اینکه طرح جایزه فیروزه ۳ دوره متوالی است که به صورت استانی برگزار می شود، در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: طرح جایزه ملی فیروزه ۸ سال قبل به منظور رونق اقتصاد هنر، کسب و کارهای فرهنگی، مشاغل خانگی و روستایی ارائه شد، که امسال برای هفتمین سال متوالی این طرح اجرا شد.
اختتامیه جشنواره کالاهای فرهنگی در کهنوج
شیرین عبدالله نژاد بیان کرد: سال گذشته با توجه به تنوع در طرح های آثار سنتی، بومی و محلی جنوب کرمان، به دفتر اداره کل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی، درخواست برگزاری این جشنواره در منطقه را ارائه کردیم که در نهایت موفق به اخذ مجوز برگزاری آن شدیم.
وی اظهار داشت: علی رغم همه مسائل و با وجود مشکلاتی که مشاغل روستایی در ثبت آثار خود در سامانه داشتند، اما ۱۴۹ اثر در سامانه بارگذاری شده و به مرحله نخست داوری راه یافتند.  
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: این آثار طی ۲ مرحله توسط داوران بومی منطقه داوری شدند و برای داوری این آثار از ظرفیت هنرمندانی که با صنایع بومی و سنتی منطقه آشنایی کافی داشته و پیشینه داوری داشتند، استفاده شد.
اختتامیه جشنواره کالاهای فرهنگی در کهنوج
عبدالله نژاد با بیان اینکه جشنواره کالاهای فرهنگی با ۲ موضوع هدایای فرهنگی و عروسک های فرهنگی برگزار شد، تصریح کرد: ۲۵ درصد آثار به مرحله نهایی داوری رسیدند که از این تعداد ۵ اثر در حوزه هدایای فرهنگی و یک اثر در حوزه عروسک های بومی برگزیده شدند.
وی با یادآوری این مطلب که جشنواره کالاهای فرهنگی جنوب کرمان تکیه بر آثار سنتی و بومی منطقه دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در جنوب کرمان امیدواریم در سال های آتی رشته نوشت افزار نیز به بخش رقابتی این جشنواره افزوده شود.
اختتامیه جشنواره کالاهای فرهنگی در کهنوج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha