صندوق پژوهش و نوآوری در استان زنجان رونمایی می‌شود

استاندار زنجان گفت:  در راستای حمایت از صنایع دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان صندوق پژوهش و نوآوری هفته آینده در استان زنجان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، محسن افشارچی ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به شعار سال "تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین" اظهار کرد: این شعار یک معنایی دارد و تاکید بر این دارد که ریل حرکتی تولید را به سمت دانش بنیان ببریم و اشتغال آفرین هم متصل می‌شود به تولید و منجر به تولید اشتغال آفرین می‌شود و وظیفه ما نیز در این راه مشخص است .

وی با بیان اینکه اصل تولید سرمایه گذاری است خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر مقدمات سرمایه گذاری در استان انجام شده است و مجوعه سرمایه گذاران استان با ادبیات ما پیش می‌روند.

استاندار زنجان تاکید کرد : از مدیران دستگاه ها درخواست میکنم تسهیلات مربوط به استعلامات را جدی بگیرند چرا که تولید وابسته به سرمایه گذاری است و باید جدی گرفته شود.

صندوق پژوهش و نوآوری در استان زنجان رونمایی می‌شود 

افشارچی با اشاره به  علت تاخیر تشکیل نشدن جلسه  ستاد دانش بنیان بیان کرد : قرار است صندوق پژوهش و نوآوری را ذیل این ستاد رونمایی کنیم و تمام تلاش در هفته های اخیر بر شکل گیری این صندوق  بوده که در اوسط هفته آینده ستاد تشکیل می‌شود و به عنوان اولین دستاورد کار معرفی شود .

وی با اشاره به اینکه  صندوق پژوهش و نوآوری  صندوق مهمی است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با این صندوق به جوانانی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کند تسهیلاتی با سود صفر درصد را بدهیم و اولین ابراز ما  برای حمایت از صنایع دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان باشد .

این مقام مسئول با بیان اینکه  در حوزه دانش بنیان به هدایت و آموزش نیز فکر می‌کنیم افزود : علاوه بر حمایت از دانش بنیان باید هدایت نیز کنیم تا در چندین سال آینده در استان در برخی از صنایع سرآمد باشیم.

سفر دوم ریاست جمهوری در سالجاری به استان زنجان  

افشارچی با تاکید بر پروژه‌های سفر ریاست جمهوری بیان کرد: دستگاه های اجرایی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری را جدی بگیرند و در این خصوص ستاد تشکیل شده است و معاونین نیز حساسیت ویژه ای به این موضوع دارند و  سفر دوم ریاست جمهوری  نیز در سالجاری به استان است.

 دستگاه های اجرای در ارتباط با زیرساخت ها دستاورد مشخصی داشته باشند 

وی با بیان اینکه باید در ارتباط با زیرساخت های آب ،برق،گاز ،راه ،قطعا باید دستاورد مشخصی داشته باشیم اظهار کرد: در حوزه راه ، راه ارتباطی قیدار به سلطانیه جدی گرفته شود ،زیرسازی مربوط به بزرگراه  زنجان_ قزوین نیز در اسرع وقت شروع خواهد شد ولی در ارتباط با بزرگراه زنجان _تیریز یک سری مشکلات قانونی وجود دارد که در حضور وزیر راه و شهرسازی نیز مشکل رفع خواهیم کرد .

استاندار زنجان در رابطه با حوزه آب در استان زنجان افزود : تمام تلاشمان این است که سطح آب تنظیمی را در استان زنجان در دو الی سه سال آینده به اندازه ای برسانیم که بخشی از عقب ماندگی های استان در حوزه آب جبران شود.

افشارچی با بیان اینکه امسال باید قطعا بخشی از مسکن ها  در اسرع وقت تحویل داده شود بیان کرد: منطقه ویژه ، را در نیمه اول  سال استارت کار را شروع میکنیم که شاهد  اتفاق مثبتی در استان باشیم.

هیچ تعامل بین دستگاهی نباید از داخل قوه مجریه بیرون برود 

وی در خطاب به مسئولین  با تاکید بر اینکه در حوزه کاری باید مدیر دستگاه پیگیر باشد افزود :  در حوزه کلان کارها بر عهده بنده است ولی بنده در حوزه کاری شما ورود نمی‌کنیم و باید قبل از پیگیری ما کارها از قبل انجام شده باشد .

استاندار زنجان تاکید کرد: مشکلات بین دستگاهی را ما باید حل کنیم و هیچ تعامل دستگاهی نباید از داخل قوه مجریه بیرون برود و همه دستگاه ها دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.

افشارچی با اشاره به آگاهی دهی مجموعه ها نسبت به امور حقوقی گفت : نسبت به تمام امور حقوقی باید بسیار دقیق بود و نباید مشکلات حقوقی ناشی از سوتی های بین دستگاهی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha