۴۷۷میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست‌جمهوری زنجان به دستگاه ها  ابلاغ شد / شروع کار ادارات استان  با نیم ساعت تاخیر

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۴۷۷ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری به استان از منابع سازمان برنامه و بودجه و مدیریت و برنامه ریزی استان به دستگاه‌ها ابلاغ شد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، احمد خداوردی، ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد : در مجموع ۸۳ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از چهار هزار و یکصد میلیارد تومان حاصل این مصوبات بوده است.

وی با بیان اینکه مسائل عمرانی را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: تا انتهای سال گذشته ۴۳ عنوان از مصوبات از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تخصیص و ابلاغ اعتبار شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد : عموماً اعتبارات باید در قالب منابع سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، منابع داخلی وزارتخانه‌ها، فروش اموال، سهمیه قیر و منابع سازمان‌های حمایتی تامین اعتبار  شود.

خداوردی با بیان اینکه  تا پایان سال برای  ۴۳ عنوان  پروژه‌ه عمرانی اعتباری بالغ بر  دو هزار و ۷۰۱  میلیارد تومان پیش بینی شده  است، افزود  :  از این منابع چهارصد و ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در ۸ مرحله تخصیص اعتبار شده و با توجه به اینکه عموماً اعتبارات بر پایه اعتبارات سال ۱۴۰۱ بود اما در سال گذشته تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۷۷ میلیارد تومان از مجموع منابعی که در سفر ریاست‌جمهوری تصویب شده بود از محل منابع سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین و  به دستگاه‌ها ابلاغ و کارسازی شده است.

‌ اعتبارات خوبی از محل تهاتر نفت در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است

اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت:اعتبارات متمرکز خوبی از محل تهاتر نفت در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته و این اعتبار برای استان‌هایی در نظر گرفته شده که کار می کنند و فرصت مغتنمی برای ارتقای شاخص‌ها است.

وی با اشاره به پروژه‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری به استان اظهار داشت: یکی از پروژه‌ها آبرسانی به سد مراش برای تامین آب ۲ شهر دندی و ماهنشان و ۱۲۲ روستای اطراف است و دیگری سد ایالو برای تامین آب بخشی از شهر دندی و روستاهای مسیر آن است که ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بند آن آمده است و ظرف چند ماه می‌توانیم پای مدار بیاوریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته تاکنون خاطرنشان کرد: طرح سد بلوبین برای تامین آب شُرب و صنعت شهرهای حلب و زرین‌آباد و ۹۲ روستای مسیر، سد شماره ۲ میرزاخانلو، سد گلابر و سد کینه‌ورس برای تامین آب شُرب ابهر و خرمدره و تامین کمبود آب بخشی از  ۱۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی نیز بخش دیگری از پروژه‌ها بوده و علاوه بر پروژه‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری، طرح‌های اولویت‌دار هم داریم.

 بهره مندی ۶۱۰ روستای استان زنجان از گاز شهری 

رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز در این جلسه گفت: استان زنجان دارای ۹۱۱ روستای دارای سکنه است که به ۶۱۰ روستا گازرسانی شده و گازرسانی به ۱۰۳ روستا نیز در دست اجرا است  و ۱۹۸ روستا نیز فاقد گاز طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه  از ۱۹۸ روستای فاقد گاز طبیعی ۱۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار است بیان کرد :  ۸۱ روستا زیر ۲۰ خانوار است و امسال برنامه برای برون‌سپاری گازرسانی ۵۱ روستا در برنامه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه به  ۸۹.۱ درصد روستاهای استان زنجان گازرسانی شده است، اظهارکرد: با اجرای گازرسانی به ۱۰۳  روستا بهره مندی گاز به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید  و با انجام برون‌سپاری ۵۱ نیز به بالای ۹۷.۷ درصد می‌رسد.

سلیمان نژاد  با بیان اینکه گازرسانی به ۳۸ روستا و ۲ شهرک  صنعتی با بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار طبق مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، جزء تکالیف ما بود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۸ میلیارد تومان از این اعتبار تامین و جذب شده و به‌طور متوسط ۷۷ درصد پروژه‌ها اجرا شده و بقیه نیز طی ۳ ماه آینده انجام می‌شود.

دستگاه های اجرایی استان زنجان مجازند با نیم ساعت تاخیر فعالیت خود را شروع کنند

مرتضی شهامی معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان  در ادامه این جلسه گفت :  بر اساس مجوز وزارت کشور، ادارات استان زنجان در ایام ماه مبارک رمضان مجاز هستند نیم ساعت با تأخیر فعالیت خود را شروع کنند.

وی افزود: این تصمیم پیرو درخواست دستگاههای اجرایی در خصوص تغییر ساعات کاری ادارات اتخاذ شده است. 

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان همچنین گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده و برای جلوگیری از تداخل جلسات استانی، لازم است مدیران دستگاههای اجرایی استان به جای پنجشنبه، روزهای دوشنبه هر هفته را برای برنامه ملاقات های مردمی خود اختصاص دهند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha