روزانه 300 نمونه تست کرونا به آزمایشگاه مرجع کرونا ارسال می شود

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط حدود 300 تست به آزمایشگاه کرونا ارسال می شود و واریانت اومیکرون در میان نمونه های ارسالی کاملا غالب است.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سعید عامل جامه دار،  با اشاره به اینکه حدود 25 درصد از نمونه ها از نظر کرونا مثبت هستند گفت: موردی از آنفلوانزا در میان تست های ارسالی مشاهده نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون (دریافت هر سه دُز) است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی به لحاظ کیت های آزمایشگاهی تشخیص کرونا وجود ندارد، عنوان کرد: با عنایت به ساده انگاری در اجرای پروتکل های بهداشتی و عدم مراجعه بیماران به مراکز تشخیصی، این ویروس به طور موذیانه ای در حال انتشار است.

دکتر عامل جامه دار بیان کرد: تعداد تست های ارسالی و موارد مثبت کرونا نسبت به اوایل فروردین ماه افزایش داشته و این نشان دهنده لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی برای کنترل بیماری در سطح جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha