114 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی یک روز گذشته 114 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری که از این تعداد 67 نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد پهلوان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 344 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 257 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه استان را 95 نفر عنوان کرد که از این تعداد 72 نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر پهلوان با تاکید بر اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در تمامی ایام در آمادگی کامل هستند تصریح کرد: طی یک روز گذشته 417 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان ها و یا مراکز منتخب مراجعه و خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماری کرونا هنوز به پایان نرسیده و همچنان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و در صورت عدم انجام واکسیناسیون نسبت به آن اقدام شود اظهار کرد: تمامی مراکز واکسیناسیون در مناطق مختلف دانشگاه فعال و آماده خدمات رسانی به تمامی گروه های هدف از 5 سال به بالا هستند.

دکتر پهلوان با بیان اینکه تا کنون 37.1 درصد معادل یک میلیون و 330 هزار نفر از گروه هدف بالای 18 سال؛ دز سوم واکسن را دریافت کرده اند. از تمامی افرادی که نوبت دریافت واکسن آن ها فرا رسیده خواست؛ به منظور جلوگیری از وقوع مجدد پیک کرونا نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی درصد واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه را نیز 15.59 درصد عنوان کرد و گفت: تمامی مراکز واکسیناسیون در مشهد و مناطق زیر پوشش فعال و آماده خدمت رسانی به گروه های هدف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha