هم‌افزایی بیشتر خدمات داوطلبانه با بهره‌مندی از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ایثارگری امدادگران در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر گفت: به نظر من کار جهادی همین است که امدادگران و نجاتگران این جمعیت در برف با صورت‌های یخ‌زده و قندیل بسته به مردم کمک کنند.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر پیرحسین کولیوند در دیدار صمیمی با برخی از مدیران گروهای جهادی کشور گفت: جمعیت هلال‌احمر همان‌طور که از اسمش پیداست یک جمعیت است و باید در کنار هم و برای رسیدن به یک هدف که آن‌هم خدمت به مردم است گام برداریم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر روحیه بسیجی را مهم‌ترین خصلت گروه‌های جهادی دانست و افزود: جهادگری که روحیه بسیجی دارد گاهی در میدان جنگ در برابر دشمن مقاومت می‌کند و همان جهادگر گاه در کنار یک نیازمند است و از او دستگیری می‌کند.

دکتر کولیوند گفت: امروز خداوند نعماتی را به ما داده که شاید در زمان دیگری این نعمات به این شکل نبود؛ نعماتی مانند نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه نعماتی است که خداوند آن‌ها را به شکل ویژه به ما اعطا کرده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در تشریح ویژگی‌های گروه‌های جهادی گفت: گروهای جهادی انگیزه‌ای به‌غیراز رضایت پروردگار ندارند، آن‌ها دنبال معرفی خودشان نیستند پشتکار و همت دارند و هرگز خسته نمی‌شوند. من در سیل 98 دیدم که جهادگران گروه‌های جهادی خستگی را خسته کردند، آن‌ها ایثارگرانی هستند که با سعه‌صدر با مردم برخورد می‌کنند و امروز مردم به این گروه‌ها اعتماد دارند.

کولیوند افزود: از دیگر ویژگی‌های گروهای جهادی جوان‌گرایی آن‌هاست، گروه‌های جهادی جوان گرا هستند و این روحیه جوانی باعث می‌شود تا مشورت پذیر باشند و از تک‌روی و خودرایی دوری بجویند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت این شاخص‌ها در جمعیت هلال‌احمر نیز وجود دارد و اگر زمانی از این شاخص‌ها عدول کند مسیر جمعیت هلال‌احمر اشتباه خواهد شد و آن زمان منحرف‌شده است.

کولیوند در ادامه افزود: جوان‌گرایی یکی دیگر از شاخص‌های مهمی است که در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، سازمان جوانان و داوطلبان ظرفیت بزرگی برای انجام کارهای جهادی دارند که باید از ظرفیت گروه‌های جهادی در این دو سازمان استفاده شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ایثارگری امدادگران در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر گفت: به نظر من کار جهادی همین است که امدادگران و نجاتگران این جمعیت در برف با صورت‌های یخ‌زده و قندیل بسته به مردم کمک کنند.

کولیوند تصریح کرد: جلسات هم‌اندیشی در کنار ایجاد یک کارگروه برای همکاری گروه‌های جهادی می‌تواند راه مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم باشد در این کارگروه باید باهم کار و در کنار هم برای خدمت به مردم کارکنیم از تعامل با یکدیگر هم‌افزایی ایجاد کنیم.

دکتر یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در این جلسه گفت: برگزاری این‌گونه جلسات نقطه عطفی است برای استمرار و تقویت فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر که نتیجه‌ای جز خدمت‌رسانی به مردم در پی ندارد.

در ادامه این نشست صمیمی وحید سلیمی گزارشی از عملکرد سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در حوادث اخیر پرداخت و هدف این جلسه را هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی به مردم دانست. سلیمی گفت: جلب مشارکت‌های مردمی در بحران‌ها یک امر مهم و لازم است که با استفاده از پتانسیل جهادگران و گروه‌های جهادی امکان‌پذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha