برگزاری جشن ازدواج فاطمی ۳۲ زوج جوان سیرجانی

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان از برگزاری جشن ازدواج فاطمی ۳۲ زوج جوان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهرستان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ علی دستوری در این مراسم با اشاره به ترویج فرهنگ ازدواج آسان، گفت: ترویج ازدواج آسان یکی از برنامه‌ های فرهنگی شهرستان سیرجان هست و امروز مصادف با میلاد کریم اهل بیت، ۳۲ زوج جوان با کمترین تشریفات و هزینه، در قالب جشن ازدواج فاطمی با تاسی از سیره زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی افزود: در سال گذشته هم ۴۰ زوج جوان با مراسمی ساده و آسان زندگی مشترک خود را آغاز کردند و ضرورت دارد که خیران و اقشار مختلف برای برپایی اینگونه ازدواج های آسان کمک کنند، تا بتوان الگوی ساده زندگی را برای زوج‌ های جوان نهادینه کرد و این راه و رسم زندگی را سرمشق از ائمه معصومین علیهم السلام برای ازدواج جوانان اجرایی نمود.

امام جمعه سیرجان هم در این مراسم اطهار داشت: ازدواج آسان علاوه بر تامین سلامت و نشاط جامعه از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند و ازدواج، رحمت الهی است که باید همه برای ازدواج جوانان کمک کنند و این مهم به یک فرهنگ تبدیل شود.


حجت الاسلام سید محمود حسینی تصریح کرد: جوانان این شهرستان نسبت به برگزاری ازدواج آسان اهتمام جدی داشته باشند و اگر دلمان با خدا باشد زندگی در صفا و صمیمیت تداوم خواهند داشت.


وی خاطر نشان کرد: تسهیل در ازدواج جوانان و قناعت زوجین در ابتدای زندگی سبب تشکیل هرچه سریعتر زندگی و دوام و پایداری ازدواج خواهد شد و از مجموعه عواملی که در برگزاری این آئین ازدواج آسان مشارکت مادی و معنوی داشتند، قدردانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha