اقدامات ارتش موجب برتری ایران در  دفاع مقدس

استاندار زنجان با اشاره به زمین‌گیر کردن نیروی هوایی ارتش عراق توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت : ارتش توانست نیروی دریایی ارتش عراق را زمین‌گیر کند و این اقدامات ارتش موجب برتری جمهوری اسلامی ایران در هوا و دریا شد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، محسن افشارچی  صبح روز دوشنبه در رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: شاید یکی از دلایل اعلام این روز به‌عنوان روز ارتش از طرف امام (ره) به این دلیل بوده است که امام خمینی (ره) وفاداری از ارتش دیده بود که در هیچ زمانی سابقه نداشت.

وی با اشاره به ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ و دیدار همافران با امام خمینی و بیعت با رهبر کبیر انقلاب، ابراز کرد: این دیدار موجب سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بر درستی تصمیم امام خمینی (ره) صحه گذاشته است، تصریح کرد: ارتش اقداماتی را قبل از شروع جنگ تحمیلی شروع کرد که اگر این اقدامات نبود به‌مراتب هزینه‌های دفاع مقدس افزایش پیدا می‌کرد.

افشارچی با اشاره به زمین‌گیر کردن نیروی هوایی ارتش عراق توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: ارتش توانست نیروی دریایی ارتش عراق را زمین‌گیر کند و این اقدامات ارتش موجب برتری جمهوری اسلامی ایران در هوا و دریا شد.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در حوزه‌های مختلفی کمک می‌کرد، تصریح کرد: ارتش مجاهدت‌های زیادی کرده و شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

این مقام مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش به‌خصوص ۷۰۰ شهید تیپ ۲۱۶ ارتش زنجان، عنوان کرد: ارتش شهدای بسیار گران‌قدری مانند را شهید مخبری، آبشناسان، بابائی، قرنی، صیاد شیرازی و... را تقدیم این نظام مقدس کرده است.

افشارچی بیان کرد: وقتی زندگی‌نامه این شهدا را نگاه می‌کنیم می‌بینی که این شهدا علاوه بر سرآمد بودن در حوزه نظامی باتقوا بوده‌اند و در اخلاق نیز سرآمد بودند.

وی با بیان اینکه امروز توانایی ارتش بسیار بیشتر از گذشته است، ابراز کرد: درگذشته ارتش نیازمند واردات قطعات تانک بود اما امروز ارتش تبدیل به تولیدکننده تانک شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه درگذشته ارتش در حوزه هواپیما نیازمند واردات قطعات هواپیما بود، تاکید کرد: اکنون ارتش سازنده هواپیما است و در آینده از هواپیماهای جدید نیز رونمایی خواهد کرد.

افشارچی با اشاره به تلاش ارتش در محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: برای دیدن اقدامات ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی کافی است به اقدامات ارتش در سیستان و بلوچستان نگاه کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های ارتش برای خدمات‌رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: ارتش در زمان همه‌گیری کرونا در برپایی بیمارستان‌های صحرایی کمک بسیار زیادی به حوزه بهداشت و درمان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha