جشنواره کتابخوانی رضوی بهانه ای برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت : جشنواره کتابخوانی رضوی بهانه خوبی برای بالا بردن علم ،آگاهی و فرهنگ جامعه در بحث کتابخوانی است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، حجت‌الاسلام علی خاتمی ظهر روز دوشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه این چنین جشنواره ها بهانه خوبی برای بالا بردن علم ،آگاهی و فرهنگ جامعه  در بحث کتابخوانی است اظهار کرد: ولی هنوز  آنطور که باید و شاید در کشور ما انس با کتاب جا نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه  اساتید و آموزگاران و... در خصوص فرهنگ کتابخوانی گلایه مند هستند و درد را بیان می‌کنند افزود : ولی کسی در ارتباط با درمان این درد راه های عملیاتی  ارائه نکرده اند  که شاید یکی از روش ها ،روش های انسان های موفق  باشد که می‌تواند الگوی خوبی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه به اعتقاد خدا و ائمه علم و آگاهی کمال آفرین است افزود : در مقطع زمانی حفظ اقتدار با نیروی نظامی بود ولی امروزه  سرعت توسعه علم ،ابزارهای گسترش علم  است .

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه بسیاری از سایت ها پایه علمی ندارند افزود : برخی از سایت ها تبلیغات وسیعی  و جاذبه های فراوانی برای جوانان دارد که علاوه بر تاثیر بر ذهن و اندیشه غیر مستقیم شاکله تربیتی جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اصل تعالی فرهنگ به عنوان یک گفتمان قابل قبول در بین همه مردم همگانی باشد اظهار کرد: یکی از مسائلی که در اجتماعی بودن انسان ها انسجام فامیلی ، خانوادگی و دوستانه  دارد دورهمی ها است که فضای مجازی گسستی را بین نسل ها ایجاد می‌کند که بسیار آسیب پذیر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فضای مجازی  علاوه براینکه بر اعصاب تاثیر دارد ناخودآگاه جوان را از مسیر فرهنگ حاکم بر  جامعه جدا می‌کند  افزود: جوانان سرمایه های آینده و از آینده سازان جامعه ما هستند که باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود.

حجت الاسلام خاتمی  با بیان اینکه فرهنگ جامعه را علم و تجربیات دیگران بالا می‌برد افزود : یافته های اخلاقی ،تربیتی ،تعالی  بر فرهنگ جامعه تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ سایت به زبان فارسی تولیدات رایگان در اختیارات جوانان قرار می‌دهد بیان کرد : در حالی که در کشور های بیگانه برای چنین سایت ها هزینه پرداخت می‌شود  و اینکار غربی ها مارا باید به فکر فرو برد که چطور دلسوز ما هستند .

نماینده ولی فقیه استان زنجان در خطاب به جوانان گفت :  فرهنگ کشور ما ریشه دار است و مدنیت هشت هزار ساله دارد ولی اروپا با تمام تلاش  نتوانسته است  دو هزار سال سابقه فرهنگ و مدنیت داشته باشد .

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد: یکی از راه هایی که استعمار می‌تواند در کشور های جهان سوم مسلط شود این است که آنان را از ریشه و فرهنگ شان فاصله و جدایی بیاندازد .

وی با بیان اینکه گسست نسل ها از بمب اتم  برای جهان سوم و کشور ما خطرناک است  افزود : در هشت سال دفاع مقدس دو هزار  جوان رعنا قد ایستادگی کردند تا استقلال ما حفظ شود و کشور سربلند بماند .
 

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ غنی و اصیل شرقی ایرانی با ورود فرزندان اهل بیت بار معنوی افزون تری پیدا کرد افزود: اسلام ناب مکتب اهل بیت است چراکه فرهنگ و آگاهی بالایی اهل بیت داشتند .

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه فرزندان را دانشمند تربیت کنید اظهار داشت: دنیای آینده دنیای علم است و پشتوانه اقتصادی،فرهنگ ،سیاست ،قدرت نظامی را علم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از القاب امام رضا عالم آل محمد است اظهار کرد: با کتاب زندگی کنید و اقتدار و دانایی و نام ایران را در سایه علم  و دانش بالا ببرید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha