جریمه در محل، به زودی جایگزین اخطار به واحدهای صنفی می شود

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه اخطار به واحدهای صنفی به زودی برچیده می‌شود، از اعمال جریمه اصناف متخلف تا سقف ۱۰ میلیون تومان با مصوبه سران قوا در محل کسب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ارسلان میری در نشست کارگروه اقدام مشترک استان کرمان، گفت: این قانون با هدف بازدارندگی به تصویب سه قوه رسیده است، تا جلو منشا تخلفات بازار را بگیرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون نظارت استان کرمان قیمت‌ ها را مصوب و ابلاغ می‌کند، افزود: ۲۸ هزار و ۳۴۹ تخلف به ارزش یک هزار و ۴۹ میلیارد ریال سال گذشته در استان کرمان ثبت شد، که به میزان ۳۳ درصد رشد در تعداد و ۶۷ درصد در مبلغ جرائم نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش داشته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کرمان ادامه داد: سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان وصولی به خزانه داشتیم، که آمار رشد ۲۹ درصدی را نسبت به سال ۹۹ نشان می‌دهد.

میری تصریح کرد: با وجود کمبودهای اقتصادی و رانتی اگر بازار چند نرخی شود، طبیعی است که فساد هم به دنبال خواهد داشت. در این زمینه بایستی تدبیری صحیح و اساسی صورت گیرد و همچنین باید آرد، گندم و گازوئیل چند نرخی را کنار بگذاریم.

وی یادآور شد: تخلفات بازار ناشی از فقر، فساد، رانت و ارز ترجیحی است که از نداشتن برنامه‌ ریزی صحیح نشات می‌گیرد و در این زمینه فعالیت کارگروه اقدام می‌ تواند موثر واقع شود به شرطی که‌ مبنای قیمت و نظارت را از مبادی و کارخانه ها پیگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha