ارتش ولایی  آماده جانبازی در حفظ و نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی است

فرمانده تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی زنجان گفت: امروز ما اعتقاد راسخ داریم که ارتش ولایی با پشتوانه مردمی تحت فرماندهی فرمانده کل قوا آماده جانبازی در راستای حفظ و نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان سرهنگ ستاد جلال صالحی در رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیروی انقلاب اسلامی متولد شد و حیات جدید خود را در میان آتش و خون آغاز کرد.

وی با بیان اینکه ارتش تا به امروز با پشت سر گذاشتن آزمون‌های متعددی دوران پرفراز و نشیبی را طی نموده است و بر قله استقلال، سربلند و سرافراز ایستاده است، ابراز کرد: ارتش این افتخار و سربلندی را به بهای خون شرف کسب نموده است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی زنجان با بیان اینکه  ارتش در همان روزهای آغازین انقلاب که ضدانقلاب داخلی و استعمارگران شرق و غرب دست‌به‌دست هم  توطئه‌ای جدید علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی تدارک می‌دیدند افزود: فرزندان این ملت در ارتش و در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی برای حفظ انقلابی که حاصل خون هزاران شهید به‌خون‌خفته و دسترنج ملت بیدار و هشیار ایران اسلامی بود جانانه و جان‌برکف دفاع نمودند.

سرهنگ صالحی یادآوری کرد: یادمان است که آن زمان که ارتش صدام،  قصد فتح خوزستان و ساقط نمودن نظام جمهوری اسلامی را داشت ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر ارتش کاملاً آماده و مجهز صدام ایستادگی کرد و به قیمت خون پاک افسران، درجه دارو و سربازان ارتش از خاک میهن و انقلاب اسلامی پاسداری کرد.

وی افزود: جایگاه بلند ارتش جمهوری اسلامی ایران و توانمندی آن به لحاظ اختراعات و ابتکارات و خلاقیت‌ها در عرصه تجهیزات و آمادگی رزمی دفاعی در برابر هر نوع تهاجم و تجاوز بیگانگان مرهون و مدیون معمار کبیر انقلاب اسلامی و در ادامه مقام معظم رهبری است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی زنجان با بیان اینکه امام خمینی در فروردین ۵۷ باتوجه‌به آنچه در کشور می‌گذشت بیش از هرکس دریافته بود که ارتش و ارتشیان چه نقش حساسی در انقلاب و پاسداری از آن دارند، ادامه داد: به همین خاطر امام خمینی (ره) مانع از انحلال ارتش شد.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه ملت ایران با تاسی از امام خمینی (ره) و پشتیبانی بی‌چون‌وچرای خود را از فرزندان خود در ارتش جمهوری اسلامی را اعلام نمودند، افزود: ارتشیان سلحشور در آن زمان به‌خوبی دریافته بودند که اگر عزت و اقتداری است در فرمان‌برداری از امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: ارتش اولین روزهای انقلاب با چهره متفاوت از گذشته در کنار انقلاب قرار گرفت و در جبهه‌های مبارزه با توطئه‌های تبلیغی و فرهنگی ضدانقلاب داخلی و رویارویی تمام‌عیار عناصر خودفروخته و وطن‌فروش که در جای‌جای ایران ایجاد اغتشاش کرده بودند مقاومت کرد.

این مسئول با بیان اینکه ارتش با تقدیم چند صد شهید از نخستین روزهای انقلاب اسلامی اطاعت‌پذیری از رهبر انقلاب و وحدت و یگانگی را با ملت به ثبت رساند، خاطرنشان کرد: امروز ارتش قدرتمند در کنار سپاه پاسداران و بسیج مردمی و نیروی انتظامی و طی نمودن مدارج ترقی و خلق حماسه‌های بی‌نظیر در عرصه دفاع مقدس وفاداری خود را به انقلاب و آرمان‌های انقلاب اثبات کرد.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه ارتش در راستای خودکفایی و آمادگی دفاعی گام برداشته است، ابراز کرد: ارتش با استفاده از ایمان و اعتقادات کار خود توانمندی گسترده دفاعی کشور را در مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی بیگانگان نشان داده است.

وی  ابراز کرد: نسل‌های آینده در تاریخ خواهند دید گه ارتش خداجو و ولایت‌مدار جمهوری اسلامی ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهد و ۲۷۰ جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی به رهبر و ملت قدرشناس ایران ادای دین کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha