کشت قراردادی برنج؛ رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، کشت قراردادی برنج است تا دست واسطه‌ها کوتاه و از کشاورزان حمایت شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شایگان ادیبی مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی افزود: همه ساله در زمان اوج برداشت برنج، شاهد کاهش قیمت آن و هرچه از زمان عرضه به بازار بیشتر می‌شود قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، کشت قراردادی برنج است تا دست واسطه‌ها قطع شده و از کشاورزان حمایت شود و ذخایر استراتژیک کشور از برنج با کیفیت داخلی تکمیل شود.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی افزود: شرکت خدمات حمایتی با تامین نهاده‌های لازم و کودهای شیمیایی، از کشاورزان حمایت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: مازندران جزو استان‌هایی است که شرایط خوبی برای تولید برنج دارد و پرچم استان مازندران در تولید این محصول استراتژیک برافراشته است.

وی ادامه داد: مازندران استان اول کشور در کشت‌های بهاره است که غذای برنج ۲۵ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

ادیبی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای پایداری برنج در کشور و مازندران استفاده شود.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی اجرای کشت قراردادی گندم و برنج است که باید گام‌های جدی تری برای این دو محصول برداریم.

وی اظهار کرد: کشاورزانی که اقدام به کشت قراردادی برنج کنند برای انجام کشت مجدد و پرورش رتون، نهاده‌های مورد نیاز از محل طرح افزایش تولید برنج در اختیارشان قرار می‌گیرد.

ادیبی با بیان اینکه مازندران استان تاثیرگذار در تولید محصولات اساسی کشاورزی است، گفت: به دنبال تامین نیاز برنج کشور از تولیدات داخلی هستیم تا ذائقه مردم به برنج‌های خارجی تغییر نکند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به تخلیه عناصر اصلی و تاثیرگذار در تولید برنج و تخلیه عناصر فسفر و پتاس خاک‌های شالیزار استان مازندران و فراهم شدن کودهای مورد نیاز، ضرورت دارد همکاران نسبت به صدور حواله کودهای شیمیایی پایه برای زراعت برنج به صورت یکجا و توصیه مصرف آن بر اساس دستورالعملی که اخیرا ابلاغ شده، اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha