ورود ارتش به عرصه‌ جنگ سایبری/ همراهی ارتش و مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

امیر دریادار سیاری گفت: بیعت ارتشیان با امام (ره) اوج نقش ارتش در انقلاب اسلامی است و پس از آن نیز همراهی ارتش و مردم باعث پیروزی انقلاب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) به مناسبت روز ارتش، در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت و به تبیین حماسه‌آفرینی‌های ارتش در عرصه‌های مختلف پرداخت.

وی در این نشست با اشاره به نقش ارتش در مقاطع مختلف تاریخ اظهار داشت: در سال ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) در سخنرانی خود فرمودند که ای علمای اسلام و پس از آن اعلام کردند که ای ارتشیان، اسلام در خطر است. این موضوع نشان می‌دهد که امام (ره) در آن زمان به نقش ارتش توجه ویژه‌ای دارند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به بیعت کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ گفت: بیعت ارتشیان با امام (ره) اوج نقش ارتش در انقلاب اسلامی است و پس از آن نیز همراهی ارتش و مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

دریادار سیاری با بیان اینکه گروهک‌های ضد انقلاب به دنبال انحلال ارتش بودند، افزود: دشمن به دنبال این بود تا سپر دفاعی انقلاب اسلامی را که در آن زمان ارتش و کمیته انقلاب اسلامی بود از بین ببرد و مسیر انقلاب اسلامی‌ منحرف شود؛ اما نگاه عمیق و آینده‌نگری امام (ره) باعث شد که امروز ارتش مقتدر داشته باشیم.

وی با اشاره به وظایف ارتش برابر قانون اساسی خاطرنشان کرد: پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور برعهده ارتش است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن، خودکفایی، انضباط، سادگی، اقتدار و تدافعی بودن از ویژگی‌های ارتش است که امروز همه این ویژگی‌ها در ارتش، جاری و ساری است.

امیر سیاری افزود: ارتش در سه ماه اول جنگ تحمیلی توانست اقدامات مهمی اعم از جلوگیری از حرکت سریع دشمن، اجرای عملیات انتقام و حمله نیروی هوایی ارتش به مواضع دشمن بعثی در شهرهای عراق در عملیات «کمان ۹۹» با ۱۴۰ فروند جنگنده و انهدام نیروی دریایی رژیم بعثی عراق را رقم بزند؛ همچنین ارتش در دوران جنگ، ۱۰ هزار نفتکش را اسکورت کرد.

وی با اشاره به اقدامات ارتش پس از دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سلاح‌های ارتش در آن زمان، خارجی بود و با کمبود قطعات مواجه بودیم، ارتش به تعمیر قطعات و نوسازی قطعات پرداخت.

دریادار سیاری گفت: پس از تشکیل جهاد خودکفایی به فرمان امام (ره) امروز در نیروی زمینی تانک و سلاح می‌سازیم، در نیروی هوایی هواپیما ساخته‌ایم، در حوزه پدافند هوایی امروز تمام آسمان تحت پوشش راداری چندلایه قرار دارد و در نیروی دریایی هم در ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ اولین ناوشکن بومی ما در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروی دریایی الحاق شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که ارتش در زمینه تولید سلاح و رفع نیازمندهای دفاعی، روی پای خود ایستاده است و خودکفا شده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: امروز جوانان کشورمان آموزش‌هایی در سطح جهانی می‌بیند.

امیر سیاری با بیان اینکه امروز در تعمیر و نگهداری ادوات دفاعی به هیچ کشوری نیاز نداریم، افزود: در گذشته در رزمایش‌ها از تاکتیک‌های خارجی استفاده می‌شد، اما امروز تمام تاکتیک‌ها در رزمایش‌ها، توسط جوانان کشورمان طراحی و انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مرکب دریایی با کشورهایی از قبیل چین و روسیه گفت: حضور نیروی دریایی ما در آب‌های آزاد و رزمایش‌های مختلف نشان از اقتدار و بازدارندگی است و امروز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در بالاترین جایگاه قرار دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به ورود ارتش به عرصه‌های سایبر به‌عنوان صحنه‌های نبرد جدید و همچنین نبرد پهپادی بیان کرد: امروز جنگ پهپادها یک عرصه جدید است و خوشبختانه توانسته‌ایم بهترین تجهیزات و پهپادها را با فناوری‌های به‌روز بسازیم.

دریادار سیاری در خصوص اقدامات ارتش در زمینه مردم‌یاری هم گفت: ارتش در پی وقوع زلزله و سیل و شیوع ویروس کرونا توانست به خوبی نقش خود را در خدمت‌رسانی به مردم ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha