سیرجانی ها، رکورد پخت بلندترین کباب کوبیده دنیا را به نام خود اختصاص دادند

به مناسبت میلاد کریم اهل بیت، آشپزان سیرجانی با پخت ۱۷۰ متر کباب کوبیده، رکورد بلندترین کباب کوبیده دنیا را به خود اختصاص دادند و آن را بین همشهریان حاضر در این مراسم و اقشار نیازمند توزیع کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ همزمان با میلاد کریم اهل بیت علیه السلام مراسم طبخ طولانی‌ ترین کباب کوبیده دنیا با حضور گسترده مردم سیرجان در محل برگزاری نمایشگاه های این شهر برگزار شد.


 علی رضایی مجد سر آشپز این مراسم با بیان اینکه برای پخت این کباب ۲۲۰ کیلو گوشت و ۱۱۰ کیلو پیاز استفاده شده است، افزود: با پخت این کباب کوبیده توانستیم رکورد طولانی‌ ترین کباب کوبیده دنیا به طول ۱۷۰ متر را از آن خود کنیم.

وی هزینه این ابتکار خود را بیش از یک میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد: پخت این کباب برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جامعه هدف، شامل مردم سیرجان، کودکان کار، فقرا و اقشار نیازمند انجام شده است.

این سرآشپز سیرجانی هدف از این اقدام را ثبت طولانی‌ ترین کباب جهان در سیرجان عنوان کرد و گفت: در صدد هستم در اقدام بعدی خود ۳۰۰ متر سیخ جوجه را در سیرجان پخت کنم، که آن هم رکورد کباب سیخ جوجه در جهان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha