برآیند نمایشگاه مثبت است / تأکید بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم در زمینه برنامه‌های مرتبط با موضوع سبک زندگی تأکیدات ویژه‌ای دارد، بیان کرد: رئیس‌جمهور کشورمان بر فعالیت‌های دینی و قرآنی تأکید ویژه دارند. امیدواریم رفتار دولتمردان منطبق با قرآن باشد تا نشر فعالیت‌های قرآنی را شاهد باشیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل ازستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: با بازدیدی که از غرفه‌های نمایشگاه قرآن داشتم، برآیند مثبتی را مشاهده کردم. امیدوارم  هرچه بیشتر و عمیقتر قرآن در زندگی همه ما حضور داشته باشد و با تأسی از قرآن و اهل بیت (ع)، زندگی و کار که برای پیشرفت و سعادت دنیوی ماست به قرآن نزدیک شود.
وی افزود: نکته مهم این است که فعالیت‌های قرآنی اموری برآمده از دل وعقیده است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، عاشقانه به آن عقیده و باور دارند.
اسلامی گفت: نشر و توصیه فرهنگ قرآنی نیاز به ارائه گسترده‌ای دارد تا مردم از قشر و دیدگاه‌های مختلف در این مکان معنوی حضور یابند. همه وجود و هستی ما از قرآن است و رشد و پیشرفت و سعادت در پرتو قرآن روی می‌دهد.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره فعالیت‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: نمایشگاه قدم خوب و موثری است. تنوع فعالیت‌هایی که در این نمایشگاه مشاهده کردم، زمینه جلب و جذب مردم را فراهم می‌کند. برگزاری این دوره از نمایشگاه برآیند مثبتی دارد و همه این فعالیت‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد. 
وی در پاسخ به این سوال که «برگزاری این‌دست نمایشگاه‌ها تا چه اندازه در فرهنگ قرآنی عموم جامعه تأثیر دارد؟»، گفت: طبیعتا برگزاری چنین نمایشگاهی موثر است. اینکه مردم ببینند و با قرآن آشنا شوند، بسیار عملکرد خوبی دارد. در طول قرن‌ها قرآن مهجور واقع شده است. برای زندگی با قرآن، باید آن را بفهمیم. برای فهم نیاز به خواندن و تدبر و آشنایی با مفاهیم است. کسی که در این رشته کار می‌کند باید پرحوصله و صبور باشد تا خداوند عنایت خود را همراه کرده و نتیجه فعالیت‌ها را ببینیم. 
اسلامی با تأکید بر حمایت از فعالان قرآنی افزود: کسانی که در این امور فعالیت می‌کنند باید حمایت شوند تا فرهنگ قرآنی گسترش پیدا کرده و همه نسل‌ها با تفکر قرآنی پرورش یافته و زندگی کنند. 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha