کد خبر: 178777
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
۳۰ درصد سوئدی‌ها بی‌دین هستند

کارشناس ارشد رسانه یادآور شد که کشور سوئد با وجود ادعای آزادی بیان، 30درصد انسان سکولار را در خود جای‌داده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،محمد امامی در مصاحبه با برنامه "رویداد" در خصوص نشر تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی اظهار کرد: قرآن کتابی عظیم‌الشأن الهی و پیام خداوند برای پیروان دین اسلام است و همه این پیروان قسم خورده‌اند از این کتاب محافظت کرده و پیرو وحی الهی باشند.

وی این مسئله را موضوعی عام و خاص دانست و افزود: ما این احترام را به کتاب الهی خود و دیگران می‌گذاریم و در مجلس شورای اسلامی که محل قانون‌گذاری است نیز نماینده‌ای از اقلیت‌های مذهبی داریم.

امامی با اشاره به بی‌حرمتی به قرآن کریم آن هم در کشوری با ادعای رفاه و آزادی بیان - سوئد - گفت: این اتفاق قبلاً هم صورت‌گرفته است و دراین‌بین با ریشه‌های خشم و نفرت و آموزش ایجاد نفرت در میان ادیان روبه‌رو هستیم.

وی با اعلام این که چنین ریشه‌هایی ابتدا باید در میان افرادی جستجو کرد که دست به تشکیل گروه‌های ضداسلامی می‌زنند، افزود: باید بدانیم آیا این افراد در دین خود به‌اندازه کافی ظرفیتی پر دارند و در این صورت یقیناً به‌عنوان یک انسان کامل به چنین مسیری کشیده نخواهند شد.

امامی درعین‌حال به جمعیت اندک سوئد اشاره کرد و گفت: 65 درصد جمعیت سوئد مسیحی هستند و علم و شعار اصلی آن‌ها رفاه و آزاداندیشی مردم است ولی نخست‌وزیر این کشور با چنان جسارتی درباره موضوع هتک حرمت سخن می‌گوید که شنیده می‌شود در قضیه آزادی بیان مایل نیستند مردم را دستگیر کنند.

وی با طرح پرسشی گفت: اگر این افراد ضد اسلام قد علم کرده و کتاب انجیل یا تورات را به آتش بکشند آیا باز هم می‌نگرند و می‌گویند آزادی بیان وجود دارد؟

امامی به حدی از آزادی بیان در هر کشوری اشاره کرد و گفت: اگر آزادی بیان به مفهوم واقعی خود نرسد، این رفتار تجاوز به حریم اعتقادی و دینی مردم است.

حتی اگر پلیس بگوید توان دخالت ندارد، نگاه منفی حاصل از ایجاد نفرت در ادیان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: آن‌هایی که دین را مغایر توسعه می‌دانند، تحلیلی از ریشه‌های دین و نظیر آن ندارد. در همین کشور سوئد 30درصد سکولار زندگی می‌کند و دین ندارند و حتی دین رسمی کشور خود را قبول نمی‌کنند.

اگر سوئد اعلام آزادی بیان می‌کند، چراکه به این اشاره ندارند که 30 درصد جمعیت، دین رسمی این کشور را قبول ندارند و دراین‌بین رسانه‌ها دارای منابع انسانی هستند که جزئی از جامعه می‌باشند.

این افراد هم ممکن است مسیحی، مسلمان و سکولار باشند و رسانه‌ای که با رسالت بیان واقعیت ترسیم می‌گردد، به‌جای بیان واقعیت، به بیان موضعِ رسمی یک کشور می‌پردازد؛ لذا نباید تعجب کرد که چرا رسانه‌های غربی به‌راحتی به چنین موضوعاتی می‌پردازند.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha