ساماندهی نانوایی های آزادپز در سطح شهرستان سیرجان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان از ساماندهی نانوایی های آزادپز این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اکبر عباسپور در جلسه کار گروه آرد و نان شهرستان سیرجان که با هدف ارتقاء کیفیت و ساماندهی واحدهای نانوایی آزاد پز، بررسی مشکلات توزیع آرد و رسیدگی به مشکلات بهداشتی نانوایی‌ های سطح شهرستان در محل فرمانداری سیرجان برگزار شد، بر ساماندهی نانوایی‌ های آزاد پز به منظور نظارت و کنترل بیشتر بر آن ها تاکید کرد.

وی گفت: از آنجایی که ذائقه بخشی از شهروندان به سمت نان‌ های محلی است، لذا به منظور حفظ این ذائقه و احترام به آنها باید نانوایی‌ هایی که اقدام به پخت نان محلی می‌کنند را شناسایی و آن  ها را ساماندهی کرد.

 معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان با اشاره به اینکه سرانه مصرف آرد در شهرستان سیرجان،   نسبت به جمعیت این شهر بیشتر است، عنوان کرد: به هیچ عنوان نباید اجازه داده شود تا آرد یارانه‌ ای خارج از شبکه توزیع و با تخلفات احتمالی به صورت جدی برخورد شود.

عباسپور به تامین گندم، آرد و صرفه جویی در توزیع به نانوایی‌ ها به همت شرکت غله شهرستان تاکید کرد و خاطر نشان کرد: نانوایی هایی که مرتکب تخلف از جمله رعایت نکردن ساعت پخت نان به ویژه در نوبت عصر برای تامین نان افطار روزه داران و همچنین کم‌ فروشی، کاهش کیفیت نان یا عرضه آرد خارج از شبکه توزیع شوند، به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و مشمول جریمه خواهند شد.

وی در پایان از همشهریان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف نظیر گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی واحدهای نانوایی و ... در نانوایی های با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند، تا در اسرع وقت به تخلفات آنان رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha