استفاده از ظرفیت‌ نخبگان برای ترویج فرهنگ مطالعه/لزوم گسترش فعالیت کتابخانه‌های عمومی بر اساس تغییر ذائقه

فرماندار ابهر گفت : تاثیر کتاب به مراتب بیشتر از فیلم و سریال است و باید از ظرفیت نخبگان برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان احمد ذوالقدر، فرماندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر ضمن اشاره به تاثیر کتاب در موضوعات مختلف، اظهار کرد: تاثیر کتاب به مراتب بیشتر از فیلم و سریال است و باید از ظرفیت نخبگان برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات کاربردی در بحث کتابخوانی بیان کرد: علاوه بر تحقق سهم کتابخانه‌ها از نیم درصد بودجه شهرداری‌ها باید کاری برای افزایش افراد کتابخوان در جامعه انجام دهیم.

فرماندار ابهر با اشاره به سرانه فضای مطالعه و کتابخانه‌های عمومی در شهرستان ابهر گفت: باید تلاش کنیم که این سرانه افزایش پیدا کند.

استفاده از ظرفیت‌ نخبگان برای ترویج فرهنگ مطالعه/لزوم گسترش فعالیت کتابخانه‌های عمومی بر اساس تغییر ذائقه

لزوم گسترش فعالیت کتابخانه‌های عمومی بر اساس تغییر ذائقه و افکار عمومی

در ادامه جلسه  ایرج صادقی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ، ضمن تسلیت فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد : با توجه به گستره و کارکرد کتابخانه‌های عمومی که در سطح استان وجود دارند، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بزرگی توسط این مراکز در حال انجام است.

وی با اشاره به لزوم گسترش فعالیت کتابخانه‌های عمومی بر اساس تغییر ذائقه و افکار عمومی بیان کرد: خوشبختانه امروز کتابخانه‌ها به محلی برای برگزاری رویدادهای اجتماعی تبدیل شده اند و در استان زنجان نگاهی فرهنگی نسبت به کتابخانه‌ها وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان ابهر نیز همواره در بحث کتابخانه‌های عمومی و برنامه‌های فرهنگی پیشتاز بوده است، گفت: خوشبختانه علاوه بر امر کتابخوانی، فعالیت‌های هنری نیز افزایش یافته و ۴۰ سرفصل در این حوزه تدوین شده است.
 
صادقی با اشاره به تفاهم‌نامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با سایر ادارات، تصریح کرد: کتابخانه‌ها ظرفیتی هستند که با رویکرد فرهنگی و اجتماعی برکات بسیاری به دنبال داشته و یک روستا از شهرستان ابهر به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه بحث تبلیغ و ترویج کتاب به خوبی در شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: امروز ابهر به برنامه پیش‌بینی شده برای افق ۱۴۰۰ رسیده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با تأکید بر لزوم استفاده از فضای‌ دهیاری‌ها و اماکن عمومی بیان کرد: ما به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید یک کتابخانه و به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر فضای کتابخانه ای داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر باید یک صندلی باشد، گفت: در شهرستان ابهر به ازای هر ۱۵۸ نفر یک صندلی داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان این مشکل حل شود و سرانه افزایش پیدا کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha