کد خبر: 178907
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
200 مجموعه تاریخی و موزه کشور دیجیتالی شد

شرکت پایدار میراث آرکا تنها شرکت میراث دیجیتال ایران است که فعالیت رسمی خود را از سال 95 آغاز کرده است.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،فعالیت اصلی شرکت پایدار میراث آرکا، دیجیتال‌سازی آثار تاریخی و موزه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین دوبعدی و سه‌بعدی است.

زمانی که این آثار و اماکن، دیجیتالی و ثبت می‌شوند، بخشی از آن برای تولیدمحتوا اختصاص می‌یابد که شامل ویدئو، کلیپ و . . . است و بخشی دیگر هم برای تحقیق در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد تا فرآیند مطالعه روی آنها صورت بگیرد.

همکاری در چند کشور

بنا به گفته محمد یاری مدیرعامل شرکت پایدار میراث آرکا، این شرکت تاکنون 200 پروژه شامل مجموعه تاریخی و نقشه موزه در ایران انجام داده است. همچنین چندین پروژه خارجی برای کشورهای آلمان، کره جنوبی و اتریش به انجام رسانده است.

ازجمله برنامه‌های آینده این شرکت می‌توان به حضور فعال‌تر در دیگر کشورها ازجمله کشورهای همسایه اشاره کرد. عملکرد رضایت‌بخش این شرکت در چند پروژه خارجی، امیدواری‌های بسیاری را نسبت به حضور موفق در بازارهای بین‌المللی به وجود آورده است.

اشتغال مستقیم برای 5 نفر

از دیگر برنامه‌های آتی این شرکت می‌توان به افزایش محتوا اشاره کرد. این محتوای بیشتر شامل فعالیت بر روی آثار تاریخی و گردشگری کشور می‌شود.

این شرکت پس از شیوع کرونا، زمینه اشتغال مستقیم برای 5 نفر را به شکل مستمر فراهم آورده است.

یاری از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌عنوان تنها حامی فعالیت‌های این شرکت یاد کرد و گفت: معاونت بسیار بیشتر از نهادهای متولی، به ما کمک کرده است که این کمک، سهم بزرگی در توسعه فعالیت‌های شرکت داشته است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha