شهرستان ری؛ رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه ای و صیفی جات در استان تهران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ری گفت: کشاورزان شهرستان ری در سال زراعی گذشته با تمام محدودیت هایی که خشکسالی ایجاد کرد توانستند رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات و رتبه دوم جو را در استان تهران بدست آورند، خاطرنشان کرد: تمام مراحل آبیاری، سمپاشی و فروش محصولات رصد می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از تهران، برادری با بیان اینکه ۳۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان امسال به کشت بهاره شامل گندم، کلزا و جو اختصاص یافته، افزود: کشت گندم شهرستان ری به صورت آبی است که بیشتر در بخش های قلعه نو و کهریزک انجام و جو نیز بیشتر در بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه کشت می شود.

وی درخصوص مراحل کشت نیز گفت: تاکنون ۷۰ درصد در مرحله ابتدای ساقه رفتن و ۳۰ درصد در ابتدای خوشه قرار دارند.

برادری افزود: چهار هزار هکتار نیز مربوط به سطح زیر کشت سبزی و صیفی و حدود چهار هزار هکتار نیز به کشت یونجه اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان ری در سال زراعی گذشته با تمام محدودیت هایی که خشکسالی ایجاد کرد توانستند رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات و رتبه دوم جو را در استان تهران بدست آورند، خاطرنشان کرد: تمام مراحل آبیاری، سمپاشی و فروش محصولات رصد می شود.

برادری، کاهش بارندگی و منابع آبی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: رویکرد جهاد کشاورزی شهرستان ری افزایش سطح زیر کشت نیست بلکه افزایش بهره وری در تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در بخش دیگری از این گفت و گو به مبارزه با علف‌های هرز کشتزارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم در سطح  ۱۰ هزار و ۳۶۲ هکتار، مزارع جو  پنج هزارو ۸۰۵ هکتار و مزارع کلزا  به ۴۶۰ هکتار انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha