اراضی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین می شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه اراضی لازم برای احداث بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: علاوه بر این تأمین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز از طریق الحاق و تعیین کاربری‌های جدید در دست اقدام است که در مجموع به دومیلیون و ۴۰۰ هزار واحد می رسد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به  نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در خصوص تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه توضیحاتی پرداخت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن که شامل طرح ملی مسکن و همچنین قانون جهش تولید است تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد زمین تامین شده است. همچنین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز در دستور کار است که عمدتا در شورای برنامه‌ریزی استان هم از طریق الحاق و تعیین کاربری‌های جدید محقق می‌شود که مجموعا می‌تواند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را پوشش بدهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا در آینده نزدیک تامین زمین به سقف کل نیازمندی‌های ۴ میلیون واحد مسکونی برسد.

فخاری در خصوص وضعیت استان‌ها برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: در تلاش هستیم تا تمامی اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن محقق شود.

به گفته وی، مطالعات اولیه روی اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده تا قابلیت‌های لازم برای بارگذاری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن باید اطمینان حاصل کند که زمینی که انتخاب می‌شود قابلیت لازم را برای ساخت و امکانات لازم برای ارایه خدمات سرانه‌ها را داشته باشد. همچنین در وضعیت زمین‌شناختی در موقعیتی باشد که بارگذاری روی آن امکانپذیر بوده و به لحاظ دسترسی مردم به خدمات عمومی امکانات کافی را داشته باشد.

فخاری گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در تلاش هستیم تا اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha