تولید محتوای خلاقانه اصالت کار مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی/لزوم هم افزایی بین دستگاهی در حوزه فرهنگی و اجتماعی

استاندار زنجان گفت:اصالت کار برای مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی، تولید محتوا مجازی به‌صورت‌ خلاقانه است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،  محسن افشارچی ظهر روز سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با بیان اینکه باید در تمام حوزه کاری تمرکز وجود داشته باشد اظهار کرد:در حوزه آسیب های اجتماعی ،خانواده،حاشیه نشینی، مواد مخدر و... پتانسیل‌های زیادی وجود دارد و باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی بین دستگاه‌ها باید در این حوزه  انجام شود افزود : متاسفانه کارهایی در این حوزه انجام می‌شود و لی سنجیده نمی‌شود در حالی که  باید تمامی کارها متمرکز و خروجی کارها به صورت کمی سنجیده شود.

استاندار زنجان با اشاره به نخستین جشنواره ملی نمایش‌های آیینی سنتی ترک‌زبانان کشور که طبق برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار است بعد از ماه صفر برگزار شود، گفت: پیشنهاد می‌شود سال آینده  با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری و صَرف انرژی مضاعف در حوزه میراث فرهنگی این جشنواره در پایان سال برگزار شود.

افشارچی تصریح کرد:  با تیزر تلوزیونی ملی تحت عنوان زنجان میزبان مهربان می‌توان  گردشگری و میراث فرهنگی و جشنواره نیز مطرح شود تا در تعطیلات نوروز سال بعد جذب گردشگر نیز برای استان صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه بخشی از نگاه به این جشنواره می‌تواند اقتصادی باشد، افزود: اعتقاد دارم تا یک سال آینده تا ابتدای سال بعد زنجان در حوزه میراث و گردشگری چیزی برای ارائه در کشور داشته باشد .

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: برخی مسائل مانند عفاف و حجاب در کنار اینکه یک حکم شرعی است، اصالتاً یک مساله عقلی نیز است و با توان ذهنی می‌توان به آن رسید.

افشارچی با بیان اینکه حجاب به عنوان یک امنیت روانی است بیان کرد : حجاب و عفاف به‌صورت عام برای مردان و زنان است و باید  به‌صورت عقلی نیز  باید بر روی آن کار شود و صرفا به صورت نقلی نباشد .

وی با تاکید بر اینکه اقدامات نقلی و تبلیغات برای حجاب، کافی نبوده و جواب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: فرهنگ و تولیدات فرهنگی به دلیل پتانسیل بالایی که دارد، خودبه‌خود به جایی که پتانسیل پایینی دارد، منتقل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کار فرهنگی که محتوا و تکنیک خوبی دارد افزود:  این کار فرهنگی خود به خود به سمتی که در آن خلا وجود دارد حرکت می‌کند.

افشارچی تصریح کرد: ابزار تهاجم فرهنگی وجود دارد و حجم تولیدات نیز بالاست لذا خودبه‌خود بر روی جوانان و نوجوانان تاثیر می‌گذارد و درگیر آن هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که تولید محتوای خلاق داشته باشیم افزود :  کار سختی است اما محتوا اگر خلاقانه تولید شود، خودبه‌خود اثرگذار می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه به‌طور کلی کار درست، کار سختی است اما معمولاً سخت‌ترین کارها بازدهی بیشتری دارند، افزود: در این راستا مراکز آسیب در نقاط مختلف استان باید شناسایی شود و اقداماتی صورت گیرد .

افشارچی بابیان اینکه وظیفه ما با چند سال پیش فرق دارد  اظهار کرد:  باید با تمام توان در این حوزه به صورت خلاقانه ورود کنیم و اصالت کار برای مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی، تولید محتوا مجازی به‌صورت خلاق، خوش‌فکر و هنری باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha