تولیدات محتوایی در زمینه  عفاف و حجاب محدود است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان بابیان اینکه نحوه ورود ما به حوزه عفاف و حجاب محدود است بیان کرد : تولیدات محتوایی در این زمینه کم و یا بسیار ضعیف است و لازم است پیوست و حمایت اقتصادی از تولیدات فرهنگی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،حسین نجفی  ظهر روز یکشنبه در کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت و زنان و خانواده با بیان اینکه میل به حجاب و باور داشتن به حجاب در استان زیاد است، اظهار کرد: البته در برخی موارد نیاز به مواجه مستقیم داریم که در این بین صداوسیما،  فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری نقس مهمی در این راستا دارند .

وی با بیان اینکه قرارگاه  عفاف و حجاب به ریاست استاندار در زنجان تشکیل خواهد شد افزود:  در سال ۱۴۰۰ ارزیابی های درون سازمانی و برون سازمانی صورت گرفته است و این شاخص ها ظواهر را می‌سنجد و  به منظور بررسی سنجه های کیفی درخصوص حجاب و عفاف و گفتمان های موجود، تیمی تشکیل شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان بابیان اینکه نحوه ورود ما به حوزه عفاف و حجاب محدود است بیان کرد : تولیدات محتوایی در این زمینه کم و یا بسیار ضعیف است و لازم است پیوست و حمایت اقتصادی از تولیدات فرهنگی انجام شود.

نجفی با بیان اینکه ارزیابی های انجام شده از ساخت صعودی به کیفی برسد افزود: سعی می‌شود از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استفاده شود که در این راستا نیاز به توانمند سازی سمن ها داریم .

وی با بیان اینکه درک از ازدواج و فرزندآوری در این عصر متفاوت شده است، گفت: لازم است برای افرایش درک جوانان از ازدواج دوره های توانمندسازی تشکیل شود. 

این مسئول  ادامه داد: برخی از مدیران اجرایی هم در موضوع خانواده، عفاف و حجاب و تعالی جمعیت نیازمند دوره های توانمندسازی هستند

نجفی با اشاره به نخستین جشنواره ملی نمایش‌های آیینی سنتی ترک‌زبانان کشور اظهار کرد: این جشنواره باید ما را به هم گرایی برساند ،در طول تاریخ هیچ موقع به لحاظ زبانی مشکلی نداشته ایم و یک هماهنگی جدی و کلی  با زبان ترکی عربی و فارسی در طول تاریخ وجود داشت .

وی تصریح کرد: سعی بر این است در این جشنواره سنت های خوب که در آن فتوت ،حیا ،عفاف ،حجاب و...است  احیا و به نسل جدید معرفی شود و به همبستگی ملی لطمه ای نزد .

نقش ۷۰ درصدی نهادهای دولتی و غیردولتی در تعیین سلامت کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه جلسه با بیان اینکه طی تحقیقات انجام شده در دنیا ،نقش نهادهای دولتی و غیردولتی در تعیین سلامت در کشور بیش از ۷۰ درصد است اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند به در این حوزه به سلامت کامل دست پیدا کند .

دکتر حسن بختیاری با بیان اینکه گفتمان امسال مجمع سلامت، مدرسه سالم،انسان سالم و جامعه سالم است اظهار کرد: امسال به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از تعطیلی مدارس و کرونا بر دانش آموزان، این گفتمان مورد تاکید مجمع سلامت قرار گیرد.

وی چاقی دانش آموزان به دلیل عدم تحرک در منزل را از دیگر چالش های موجود در حوزه سلامت خواند و گفت: تقابل بین دانش آموزان و خانواده به دلیل خانه نشینی دانش آموزان یکی دیگر از مشکلات روحی و روانی دانش آموزان محسوب می شود. 

این مسئول در خصوص سند ملی پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکی نیز گفت: برگزاری دوره آموزشی و غربالگری و ارجاع موارد مشکوک و تکمیل شبکه خدمات سلامت روانی و اجتماعی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

ارسال  ۳۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی نمایش آئینی سنتی ترک زبان زنجان

امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در  ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایش آئینی سنتی ترک زبان  در زنجان گفت: تاکنون 35 اثر از کل کشور به دبیرخانه ارسال شده است.
 
وی زمان برگزاری این جشنواره را بعد از ماه صفر اعلام کرد و گفت: استان زنجان میزبانی جشنواره پانتومیم با حضور پنج کشور را در خردادماه امسال برعهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha