واکسن از کودکان در برابر عوارض ناشناخته بیماری کرونا محافظت می کند

۱۶ درصد گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان های جهرم و خفر ،نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از فارس، دکتر محمد جعفر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: جمعیت گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان های جهرم و خفر ۲۲۶۰۶ نفر است که تاکنون ۱۶ درصد از آنها نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی در ادامه گفت: باور غلطی در جامعه شکل گرفته است که واکسیناسیون کرونا در کودکان عوارض بدی به جای خواهد گذاشت، درحالی که تا کنون هیچ مقاله علمی این موضوع را تایید نکرده و در این مدت نیز عوارض خاصی گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: موضوع نگران کننده، ابتلای کودکان واکسینه نشده به بیماری کرونا است، چرا که خود بیماری می تواند عوارض بدی برای کودک در پی داشته باشد. بیماری کرونا نه تنها بر ریه بلکه بر سایر اندامهای حیاتی کودک نیز تاثیر می گذارد.
دکتر محبی با اشاره به واکسیناسیون مادران باردار گفت: تا کنون ۵۰ درصد از مادران باردار در شهرستان های جهرم و خفر تحت واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند. این نکته حائز اهمیت است  که واکسیناسیون در مادران باردار نه تنها باعث کاهش درگیری ریوی در آنها می شود، بلکه آنتی بادی موجود در بدن مادر از جفت عبور کرده و به جنین هم می رسد که می تواند برای نوزاد حتی تا ۵ سالگی نیز ایجاد ایمنی کند
وی با اشاره به پوشش واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۲ سال گفت: واکسیناسیون این گروه سنی در نوبت اول و دوم به ترتیب ۸۶ و ۷۷ درصد است.  تا کنون ۴۵ درصد از جمعیت این گروه سنی دز سوم واکسن خود را هم دریافت کرده اند. دریافت نوبت سوم واکسن که دز یادآور است موجب می شود تا ۲۵ درصد واکسن در بدن اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha