ساخت بزرگترین شهرک سولار خورشیدی خاورمیانه در کرمان
تصویر آرشیوی است.

استاندار کرمان در جلسه انرژی خورشیدی استاندار، از ساخت بزرگتری شهرک سولار خورشیدی خاورمیانه در کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی زینی وند با تاکید بر پای کار آمدن بخش خصوصی در حوزه تولید انرژی های خورشیدی در کرمان، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، بزرگترین شهرک سولار خورشیدی خاورمیانه در کرمان تاسیس خواهد شد، که در این راستا و با اقدامات خوبی که از سوی معاونت عمرانی استانداری و همچنین دستگاه های تخصصی ذیربط، صورت گرفته است، زمین تاسیس این شهرک آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ هدف گذاری برای استان کرمان غیر از رتبه اول کشور در حوزه انرژی خورشیدی پذیرفته نیست، افزود: تا پایان دولت تعهد تولید ۶۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی را داشتیم که هم اکنون ۴۰۰۰ مگاوات در مناقصه گذاشته شده و باید نسبت به استان‌های همجوار نقش مهمی برای کشور در این زمینه ایفا کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه استان کرمان با توجه به موقعیت جغرافیایی باید در تولید برق سولار و انرژی خورشیدی، رتبه اول کشور را داشته باشد،خاطر نشان کرد: استان کرمان نه با تبلیغ و تعارف، بلکه بر اساس نظر کارشناسانه و به دلیل ساعات تابش خورشید، روزهایی که تابش شدید خورشید دارد و همچنین به لحاظ وسعتی که استان دارد؛ باید در تولید برق سولار و انرژی خورشیدی رتبه اول کشور را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha