تازه ترین اعتراف پنتاگون در باره فرار از افغانستان با بر جاگذاشتن ۷ میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی

آمریکا در پی فرار یکباره در شهریورماه سال گذشته از افغانستان که پس از دو دهه اشغال نظامی هیچ ثمری بجز ایجاد ناامنی و بی ثباتی و کشتار مردم بی دفاع افغانستان بدنبال نداشت، تسلیحات نظامی به ارزش حدود ۷میلیارد دلار را در آن کشور برجای گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،شبکه خبری سی ان ان دراین باره خاطرنشان کرد: بنابر گزارش وزارت دفاع آمریکا به کنگره که به رویت این شبکه خبری رسید، حدود ۷ میلیارد دلار از تجهیزات نظامی که آمریکا طی ۱۶ سال آنها را به افغانستان منتقل کرده بود، در این کشور برجای ماند.

رسانه آمریکایی سی ان ان در ادامه گزارش داد: اکنون این تجیهزات دراختیار طالبان، دشمن آمریکا قراردارد که دو دهه قبل در تلاش برای سرنگونی آن در افغانستان بود، پنتاگون در گزارش خود به کنگره عنوان کرده که هیچ طرحی برای بازپس گیری این تجهیزات و یا منهدم ساختن آنها ندارد.

این رسانه آمریکایی نوشت: بنابر گزارش پنتاگون، دولت آمریکا بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ در مجموع ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تجهیزارت نظامی به نیروهای دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داد، اکنون از این مجموع تجهیزاتی به ارزش ۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار در افغانستان به جامانده است که این تجهیزات نظامی شامل، هواپیما، مهمات هوا به زمین، خودورهای نظامی، اسلحه، تجهیازت ارتباطاتی و دیگر موارد است.

سی ان ان خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ هزار از ۹۶ هزار دستگاه خودرو نظامی که آمریکا به نیروهای افغانستان داده بود در این کشور به جای ماند، که از این تعداد ۱۲ هزار دستگاه خودرو نظامی «هامووی» (Humvees) می باشد.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: آمریکا در پی خروج از افغانستان ۷۸ فروند هواپیما به ارزش ۹۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در فرودگاه کابل برجای گذاشت که تا پیش از ترک خاک افغانستان اقدام به غیرنظامی کردن آنها نمود، درهمین حال در مجموع ۹ هزار و ۵۲۴ مهمات هوا به زمین به ارزش شش میلیون و ۵۴۰ هزاردلار در افغانستان در پی گریز آمریکا از افغانستان دراین کشور به جای ماند.

منبع:العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha