مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های شورای شهر ششم تهران

مهدی عباسی بیان کرد: یکی از مواردی که در دوره ششم شورای شهر تهران به طور جد دنبال می‌شود، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و حتی تصمیم‌سازی است و این امر مهم با حضور نخبگان در حال انجام است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو در خصوص اهمیت و نقش شوراها در قانون اساسی و کارکردهای نوین این نهاد در گام دوم انقلاب اسلامی با مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

مهدی عباسی تعیین اولویت‌ها در رسیدگی به مسائل شهر را یکی از محوری‌ترین موضوعات شوراها دانست و گفت: در شهر تهران با مسائلی از جمله ترافیک مواجه هستیم که اولویت محسوب می‌شوند. همچنین مسائل محیط زیستی و بحران و تنش آبی و همچنین بافت‌های فرسوده نیز باید موردتوجه و اولویت قرار بگیرند.

وی در رابطه آسیب‌شناسی عملکرد شورای شهر تهران بیان کرد: اگر شورا از مسائل محوری و اولویت‌های خود خارج شود، عملاً از رسالت اصلی خود دور شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران یکی از مردمی‌ترین نهادهای تصمیم‌ساز در کشور را شوراها عنوان و اظهار کرد: تصمیمات شوراها مستقیماً و فوری با زندگی مردم سروکار دارد و در واقع مردم می‌توانند در کمترین زمان ممکن نتایج مثبت یا منفی خروجی شوراها را مشاهده کنند.

وی درباره عملکرد شورای شهر تهران در ادوار مختلف تصریح کرد: این شورا در دوره‌های مختلف گذشته قوانینی را مصوب کرده‌اند که روزبه‌روز به شهر تهران کمک کرده است و اگر هرکدام از آن قوانین نبود، امروز با چالش‌های جدی در شهر تهران مواجه می‌شدیم.

عباسی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه شوراها از دل حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی خارج شده است، تاکید کرد: شوراها عملاً باید ارتباط مستقیم و مستمری با مردم داشته باشند و در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنند. اعضای شورای شهر با انجام این کار مهم باید یک پایش از نیازها و خواسته‌های مردم و شهر داشته باشند و پس از آن با وضع قوانین و مقررات یا تعیین رویکردها، خواسته‌ها و مطالبات مردم را به اجابت برسانند.

عضو شورای شهر ششم تهران بیان کرد: یکی از مواردی که در این دوره از شورای شهر به طور جد دنبال می‌شود، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و حتی تصمیم‌سازی است و این امر مهم با حضور نخبگان در حال انجام است.

وی درباره قانون خدمات جامع شهری که در مجلس در حال بررسی است، اظهار کرد: اگر قرار است مطالبات مردم به طریقی دنبال شود، شورای شهرها و روستاها هستند و این موضوع مورد تاکید قانون اساسی است. اگر نتوانیم مسائل شهر را به‌صورت یکپارچه مدیریت کنیم، دچار موازی‌کاری می‌شویم و نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آوریم. امیدوار هستم روزی شاهد این باشیم که در شهر به‌صورت یک مجموعه واحد و نظام عملکرد یکپارچه شهر را مدیریت کنیم.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha