آئین نکوداشت پزشک خیر سیرجانی «مرحوم دکتر علی حاج صادقی» برگزار شد

مراسم سی و دومین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر علی حاج صادقی، پزشک خیر سرجانی، با حضور امام جمعه و سایر مسئولین در جوار آرامگاهش، در بیمارستان امام رضا(ع) قدیم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مراسم نکوداشت پزشک خیر سیرجانی و موسس بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان , با حضور مردم و مسئولین شهرستان سیرجان و مسئول موقوفات آستان قدس رضوی در استان های یزد و کرمان, در جوار آرامگاهش در بیمارستان امام رضا(ع) قدیم این شهرستان برگزار شد.

شایان ذکر است؛ مرحوم دکتر علی حاج‌ صادقی در سال ۱۳۰۱ شمسی در شهرستان لنگرود استان گیلان در خانواده‌ ای متدین و مبارز به دنیا آمد و با حمایت‌ های پدر و مادر در دانشکده پزشکی تهران در سال ۱۳۲۹ فارغ‌ التحصیل می‌ شود.

این پزشک خیر خدمت سربازی را در بوشهر سپری کرد و با قصد خدمت به محرومان در شهرستان سیرجان ساکن شد، که با توجه به اخلاق ایشان، مردم سیرجان شیفته‌ اش می‌ شوند و تا آخر عمر در سیرجان می‌ ماند.


وی پس از ۳۸ سال خدمت به مردم سیرجان و ساخت بیمارستان امام رضا(ع) که موقوفه آستان قدس رضوی است، در هشتم اردیبهشت ۱۳۶۹ به علت ناراحتی قلبی دار فانی را وداع گفت و در محوطه بیمارستانی که خود ساخته بود، به خاک سپرده شد. این بیمارستان اکنون به صورت مجهزتری در بخش دیگری از سیرجان پابرجاست و ساختمان قدیم این دانشگاه، در اختیار دانشکده علوم پزشکی سیرجان جهت آموزش می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha