کد خبر: 179231
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۹
تولید ۱۱ محصول دانش بنیان در کوهبنان

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: عملیات اجرایی کارخانه بسته بندی آب انجام شده است و در کنار آن تولید ۱۱ محصول دانش بنیان نیز در کوهبنان انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین سالاری به مناسبت راهپیمایی روز قدس در جمع مردم کوهبنان گفت: روز قدس، یادگار حضرت امام(ره) است، که به عنوان روز اسلام نامگذاری شده است، تا ابرقدرت‌ ها بفهمند که جایگاهی در کشورهای اسلامی ندارند.

وی افزود: جهان اسلام اگر متحد باشند، دشمنان نمی‌ توانند تفرقه و چپاول ثروت‌ های کشورها را داشته باشند؛ گرچه در افغانستان، عراق، آفریقا و سوریه شاهد تحرکات آمریکایی‌ ها هستیم؛ اما هرگز راه به جایی نخواهند برد.

فرماندار کوهبنان گفت: در مکتب اسلام، مرز وجود ندارد و هر جا حقی ضایع شد، مردان مبارز الهی برای دفاع حضور دارند, که سردار دلها، نمونه بارز مبارزان جهان اسلام است؛ البته به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به زودی نابودی اسرائیل را شاهد هستیم.

حسین سالاری با بیان اینکه تلاش ما، استفاده از همه ظرفیت‌ ها برای تولید است، تصریح کرد: تامین زیر ساخت‌ ها از جمله آب، برق، گاز و غیره را در دستور کار قرار دادیم. و فعالیت معادن کوه قلعه و جور در کنار اقدامات توسعه‌ ای در دستور کار قرار گرفته است. همچنین عملیات اجرایی کارخانه لیچینگ سرب و روی نیز آغاز شده است، که با تهیه خوراک، فعالیت آن شروع خواهد شد.

به گفته وی، کارخانه یک میلیون تنی کنتستانتره سنگ آهن طغرالجرد با اخذ مجوز و تامین آب سایت پیشنهادی کارخانه، مورد تایید قرار گرفته است و کارهای کارخانه فرآوری سرب و روی از سوی شرکت توسعه معادن و فلزات در حال انجام است و تمام مجوزهای لازم برای آن نیز صادر شده است.

فرماندار کوهبنان، تصریح کرد: به دنبال تهیه زنجیره فرآوری زغال در کوهبنان بودیم که راه اندازی سه کارخانه فرآوری زغال در حال پیگیری و انجام است.

حسین سالاری در ادامه بیان کرد: واحد کک سازی از سوی انجمن زغال هم در دستور کار قرار دارد و راه اندازی واحد شن و ماسه و در کنار آن احداث کارخانه آسفالت هم از سوی بخش خصوصی هم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی کارخانه بسته بندی آب هم انجام شده است، که در کنار آن تولید ۱۱ محصول دانش بنیان در شهرستان انجام خواهد گرفت. 

فرماندار شهرستان کوهبنان در خانمه، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای راه اندازی نیروگاه برق در شهرستان، معادن مس هشونی و آهن رشک‌ ها و  ایجاد اشتغال از سوی  بنیاد برکت نیز در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha