اختصاص ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه جاده کاشمر به سه راهی شادمهر

نماینده مردم کاشمر از اختصاص بودجه ٣٠٠ میلیاردی برای تکمیل پروژه جاده کاشمر به سه راهی شادمهر در جریان سفر رریس جمهور به خراسان رضوی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای بخش مرکزی و فرح دشت کاشمر که به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شورا برگزار شد، افزود: عملیات اجرایی قطعه دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر به طول ٢٠ کیلومتر در آذرماه ٩٨ آغاز شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی قطعه دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر به طول ۲۰ کیلومتر در آذرماه سال ۹۸ آغاز شده است که می بایست ظرف مدت ۳۰ماه تکمیل و به بهره برداری برسد، ولی خردادماه ماه امسال پایان قرارداد است و عملا این پروژه در زمان مقرر تکمیل نمی شود.


نماینده مردم کاشمر با اشاره به اینکه قرارداد فی مابین پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی بدون در نظرگرفتن حق مردم به صورت یکطرفه به نفع پیمانکار تنظیم شده است، ابراز کرد: علیرغم اینکه پیمانکار به تعهدش در این قرارداد عمل نکرده است، اما به دنبال این است که قطعه سوم این جاده را نیز انجام دهد. 


وی به بازدید اخیر مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در هفته گذشته از این قطعه یادآور شد: با توجه به مناسب نبودن پیشرفت پروژه  به پیمانکار  مهلت یک هفته ای داده شد تا نسبت به نصب و راه اندازی دستگاه شکن اقدام کند، در غیر اینصورت موضوع لغو قراردادش را از طریق شخص وزیر پیگیری می کنم.


 نیک بین با تاکید بر اینکه پیمانکار فعلی توان اجرای این پروژه را ندارد، افزود: در این راستا نه تنها اجازه واگذاری قطعه سوم را برای اجرا به پیمانکار فعلی را نمی دهیم، بلکه در صورت عدم عمل به تعهد، قرارداد فعلی را هم لغو خواهیم کرد. 


وی به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی در نخستین روزهای سالجاری هم اشاره کرد و گفت: در این سفر ٣٠٠ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل باقی مانده جاده کاشمر به سه راهی شادمهر اختصاص یافته است که به زودی عملیات آن آغاز می شود. 


رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات بوجود آمده از زمان ادغام آب و فاضلاب روستایی با شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه با ادغام این دو مجموعه در واقع در حق روستاییان اجحاف شده است موضوع در مجلس، مطرح شده و به زودی با جداسازی آن، فعالیت این دو شرکت به روال قبل برمی گردد. 


وی  با اذعان به اینکه معتقدم تمام مشکلات روستاها و شهرها در همان منطقه قابل حل است، ادامه داد: اگر چه در گذشته بازنگری طرح هادی ١٠تا ١۵ سال زمان می برد، اما با رایزنی که با وزیر وقت کشور در دولت گذشته انجام دادیم مجوزی برای خراسان رضوی اخذ کردیم تا موضوع الحاق به محدوده و بازنگری طرح های هادی با ریاست فرماندار در شهرستان انجام شود.


نیک بین با اشاره به اختصاص بودجه لازم برای بازنگری طرح های هادی خراسان رضوی در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان یادآور شد: بر این اساس تمام روستاهایی که طرح هادی آن بازنگری نشدند و طرح الحاقی دارند تا پایان سال‌جاری انجام می شود.


در این مراسم امام جمعه کاشمر نیز  با اشاره به اینکه در دین اسلام بسیاری از امور به مردم واگذار شده است، گفت: یکی از این امور فعالیت شوراها است که فعالیت ها و برنامه ها را با مشورت مردم و مسوولین انجام می دهند.


 حجت الاسلام جواد طاهری با بیان اینکه هر فردی در یک حوزه نخبه است و استعداد خاص دارد، افزود: نخبه فردی است که احساس درد کند و برای رفع آن احساس مسؤلیت داشته باشد، اعضای شورا نیز با درک این مسؤلیت پا به عرصه خدمت گذاشتند.


 وی با بیان اینکه شناسایی مشکلات و دغدغه روستاها باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: در نشست مشترک روسای ۵ واحد دانشگاهی تصمیم گرفتیم که در شرایط جنگ اقتصادی به کمک مردم بیاییم و در کنار شوراهای اسلامی باشیم. 


امام جمعه کاشمر ادامه داد: اگرچه انتظارات مردم سنگین است، اما نباید به اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی خدشه ای وارد شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه اعتماد مردم به سیستم در حال کاهش است بیان کرد: برای جلوگیری از این کاهش و تقویت آن مسوولان باید وقت بیشتری بگذارند و خودشان را به مردم اثبات کنند و مردم نیز این حضور را احساس کنند.


 در ادامه فرماندار کاشمر در پاسخ به ابراز گلایه برخی از اعضای شوراها از ادارات و دستگاه خدمات رسان مرتبط با روستاها گفت: برای ١۵ رئیس اداره مرتبط با روستاها دعوت نامه ارسال شده است که تنها یک نفر از این تعداد در جلسه شرکت کرده است.


 امیر دایی صراف با اشاره به ضرورت شناسایی مشکلات روستاها و تلاش برای رفع آن افزود: در ٢١ اردیبهشت جلسه ای با حضور روسای دستگاه های خدمات رسان و مرتبط با روستاها برگزار می کنیم تا اعضای شوراهای اسلامی سوالات و مطالبات شان را مطرح و مسول مربوطه نیز پاسخگو باشد، در غیر اینصورت مدل دیگری با آنان برخورد می کنیم.


در این جلسه ۶ نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و فرح دشت  به بیان مشکلات، کمبود امکانات و دغدغه های حوزه کاری شان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha