«هما» به جایگاه اصلی خود بازمی‌گردد

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت:باید با تلاش جهادی، دلسوزی و در محیطی آرام و بدون تنش و با بهره‌گیری از همه امکانات موجود و ایجاد درآمد و ثروت و با یک برنامه مدون «هما» را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهیم.

به گزارش  گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی‌بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در آیین معارفه شمس‌الدین فرزادی‌پور به عنوان سرپرست جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، گفت: در تمامی دوران مدیریت «هما»، چالش‌ها، معایب و محاسنی وجود داشته است؛ مهم آن است که بتوان با برنامه و تدبیر از آن عبور کرد. امروز «هما» به یک ریل منطقی رسیده و می‌داند می‌خواهد در آینده چکار کند. راه موفقیت «هما» همدلی، هم‌افزایی، برادری و وحدت رویه خواهد بود.

در این مراسم که روز گذشته دهم اردیبهشت ماه سال جاری در «هما» برگزار شد، محمدی‌بخش با اشاره به ظرفیت‌های داخلی «هما»، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها را در نظر بگیریم و به تربیت نیروی انسانی فکر کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های علمی آنها را  به عنوان نقطه قوت استفاده کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: در مدت ۱۴۱ روز گذشته، تغییرات مهمی در مجموعه اتفاق افتاده که بعضاً سالیان سال انجام نشده بود. بودجه‌نویسی، اصلاح ساختار سازمانی، توسعه ناوگان، توجه به آموزش و همکاری با مراکز دانش بنیان و نگاه ویژه به تحقیقات در برنامه ۱۴۰۱ لحاظ شده است که امید است بتوانیم امسال آنها را محقق کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده، گفت: سال ۱۴۰۱، سال اوج گرفتن «هما»، توسعه مفاهیم اقتصادی، توسعه زیرساخت‌ها، پرواز به نقاط دور دست و توسعه دانش و فن‌آوری خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: هواپیمایی «هما» حق بزرگی بر گردن صنعت هوانوردی ایران دارد. اگر هر شرکت هواپیمایی، مراکز آموزشی و آکادمیک حرفی برای گفتن داشته باشد حتما از نیروهای زبده و تجربیات «هما» در آن استفاده شده است.

محمدی‌بخش به جایگاه «هما» در صنعت حمل و نقل هوایی کشور اشاره نمود و تاکید کرد: باید جایگاه شرکت مادر تخصصی و حامل پرچم، در حمل ونقل هوایی کشور حفظ شود.

وی با توجه به فعالیت‌های «هما» در آینده، گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» امسال کارهای مهمی در پیش رو دارد. انجام عملیات انتقال حجاج، برنامه‌ریزی پروازهای اربعین، شروع پروازهای عتبات و سوریه و همچنین افزایش مسیرهای اروپایی از جمله اقدامات «هما» در سال جاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: مدیریت یک مجموعه هوایی برنامه دقیق، استراتژی بلند مدت و مجری قوی وت وانمند نیاز دارد. امروز یک فرد فرهیخته و آشنا با صنعت هوانوردی باتجربه و دانش و آشنا به مسائل روز هوانوردی دنیا، آمده تا سکان «هما» را برعهده بگیرد؛ کسی که نظام جمهوری اسلامی ایران به او اعتماد کرده و این کار مهم را به ایشان سپرده حتماً شایستگی و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

ارتقای «هما» به جایگاه اصلی خود با ایجاد درآمد و ثروت

در ادامه ، فرزادی‌پور سرپرست «هما» ضمن اشاره به سوابق کاری و حضور طولانی مدت خود در عرصه صنعت هوایی، گفت: با وضعیت «هما» ناآشنا نیستم و مشکلات آن را می‌شناسم.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود در«هما»، گفت: امروزه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور مدیون «هما» هستند و با استفاده از دانش، تخصص و تجارب نیروهای همایی در تراز بین المللی خدمت می‌کنند.

سرپرست «هما» با اشاره به نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای در حوزه پروازی و فنی و دارایی‌های غیرمنقول «هما»، گفت: جایگاه فعلی جایگاه اصلی «هما» نیست و باید با تلاش جهادی، دلسوزی و در محیطی آرام و بدون تنش و با بهره‌گیری از همه امکانات موجود و ایجاد درآمد و ثروت و با یک برنامه مدون «هما» را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha