آغاز مرحله جدید واکسیناسیون کرونا در فارس، با اولویت گروه های در معرض خطر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آغاز مرحله جدید واکسیناسیون کرونا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اولویت های این مرحله از دریافت واکسن را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس، دکتر «سید وحید حسینی» با دعوت از گروه های دارای اولویت دریافت مرحله جدید واکسن افزود: کاهش نسبی آمارهای کنونی کرونا در جامعه، حاصل گسترش پوشش واکسیناسیون در استان است و اقدام به موقع در زمینه افزایش ایمنی در برابر کرونا با دریافت واکسن، موجب می شود در برابر پیامدهای منفی این بیماری ایمن بمانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمادگی زیرساخت های موردنیاز برای آغاز مرحله جدید واکسیناسیون کرونا در استان با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا؛ گروه های دارای اولویت برای دریافت دز جدید واکسن را شامل افراد گروه سنی بالای هفتاد سال، افراد دارای نقص سیستم ایمنی از قبیل بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، بیماران پیوند عضو، مبتلایان به HIV مثبت، مبتلایان به MS، مبتلایان به سرطان، بیماران نیازمند دیالیز، مصرف کنندگان داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی و کارکنان نظام سلامت برشمرد که تمامی این گروه ها لازم است چهار ماه از دریافت دز سوم واکسن آنها گذشته باشد.
او ادامه داد: تا کنون ۹۳ و ۵۴ صدم درصد از افراد بالای ۱۲سال دز نخست واکسن، ۸۷ و ۵۹ صدم درصد از افراد بالای ۱۲سال دز دوم واکسن و ۴۸ و ۷۲ صدم درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
دکتر سید وحید حسینی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف در استان با همکاری مردم، بر اهمیت دریافت دز سوم واکسن و همچنین دریافت مرحله جدید واکسن برای افراد واجد شرایط تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم استان در این زمینه، در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند امیدبخش تضعیف کرونا در سطح جامعه باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بر اساس آخرین وضعیت رنگبندی کرونا، هم اکنون دو شهرستان سرچهان و اوز در وضعیت نارنجی است، گفت: پنج شهر شیراز، مرودشت، سپیدان، زرین دشت و لامرد نیز در وضعیت آبی و دیگر شهرستان های فارس در وضعیت زرد به سر می برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha