توزیع نهال رایگان توسط اداره منابع طبیعی جنوب کرمان جهت احیای اراضی و منابع طبیعی
تصویر آرشیوی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آمادگی این اداره کل برای توزیع نهال رایگان اکالیپتوس و صنوبر به منظور اجرای طرح‌ های احیایی و مشارکتی اراضی منابع طبیعی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا سنجری با اشاره به اینکه طرح های احیایی و مشارکتی با مشارکت بین اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان و بهره بردار در قالب تفاهمنامه انجام می شود، به نقش مهم طرح های مشارکتی مانند: بادشکن زنده اطراف مزارع برای جلوگیری از سرمازدگی، برداشت خاک و جلوگیری از گرد و غبار اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی آتش سوزی، چرای مفرط و خشکسالی آسیب جدی به عرصه های منابع طبیعی می رساند، اضافه کرد: پروژه های احیایی مانند جنگل‌ کاری با نهال در مناطق بیابانی و جنگلی و بذرکاری و بوته کاری در عرصه های مرتعی, نقش مهمی در تقویت و احیای پوشش گیاهی در منطقه و جبران خسارت های احتمالی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، تصریح کرد: توزیع این نهال ها هم اکنون در نهالستان بخش خصوصی کلجک شهرستان عنبرآباد انجام می شود.

وی کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی را از اهداف برجسته طرح توزیع نهال رایگان در جنوب کرمان نام برد و افزود: جوامع محلی در کنار فعالیت های کشاورزی و دامداری می توانند با زراعت چوب و کاشت گونه های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

سنجری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین را از مهمترین اهداف طرح مشارکتی و احیایی اراضی منابع طبیعی در جنوب کرمان دانست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توزیع نهال رایگان محدود و آخرین فرصت آن تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری است، خاطر نشان کرد: از متقاضیان تقاضا می شود ضمن مراجعه به اداره کل یا ادارات منابع طبیعی شهرستان های تابعه نسبت به‌ تهیه نقشه، تفاهم نامه نگهداری و حواله دریافت نهال اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha