آمادگی  بیش از ۱۸۰۰پایگاه جمع آوری زکات فطریه در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: یک هزار و ۸۱۹  پایگاه ثابت و سیار در روز عید سعید فطر به منظور جمع آوری زکات فطره وکفارات در سطح استان زنجان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، روح اله صالحی ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات همشهریان، از آمادگی کمیته امداد استان زنجان در جمع آوری زکات فطره مومنین روزه دار استان زنجان خبر داد و  اظهار کرد: یک هزار و۸۱۹ پایگاه جمع آوری زکات فطره وکفارات در مصلی ها، مساجد، محل های برگزاری نماز عید سعید فطر، مراکز نیکوکاری ، معابر ودفاتر کمیته امداد تدارک دیده شده است.

وی به برنامه‌ریزی این نهاد برای پوشش حداکثری در حوزه ساماندهی زکات فطره و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش دسترسی مؤمنین در روز عید فطر برای پرداخت زکات فطره نیز اشاره کرد و ادامه داد: جهت بهره مندی بیشتر از زکات فطره مومنین روزه دار در امور معیشت نیازمندان، جمع آوری زکات فطره با پوشش بیش از ۷۵ درصدی در سطح استان زنجان توسط دبیرخانه شورای زکات استان در سالجاری هدف گذاری شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان در خصوص نحوه هزینه کرد وجوهات زکات فطره بیان کرد : با هماهنگی انجام شده با بانک های منتخب استان وبراساس بانک اطلاعاتی نیازمندان، زکات فطره جمع آوری شده مردم روزه دار در همان روز عید سعید فطر به حساب  مددجویان و نیازمندان همان منطقه، در حداقل زمان ممکن  واریز می شود.

طالحی با اشاره به اینکه فطریه جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، افزود: میزان زکات فطریه برای هر نفر براساس قوت غالب و نظر مراجع تقلید است.

وی با بیان اینکه علاوه بر استقرار صندوق های جمع آوری زکات فطره بستر های الکترونیکی وغیر حضوری جمع آوری زکات فطره نیز در استان زنجان فراهم شده است، تصریح کرد: کد دستوری#۵*۰۲۴*۸۸۷۷*، پایگاه اینترنتی emdad.ir و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۴۴۹۵ ویژه وجوه زکات عام و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۵۰۰۶۲۷۶۱ برای واریز وجوه فطریه سادات پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha