مالکان اتوبوس های بین شهری «سامانه سپهتن» را نصب کنند

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان به مالکان اتوبوس‌ های بین شهری توصیه کرد؛ برای نصب و به روز رسانی سامانه سپهتن به نمایندگی‌ های این سامانه در پایانه‌ ها مراجعه و سیستم وسیله نقلیه خود را به روز رسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ علی رضایی گفت: از آنجایی که مسافرت جزء نیازهای ضروری مردم است، سفر با اتوبوس به دلیل در دسترس بودن، سهولت در تهیه بلیط و دسترسی آسان به پایانه های مسافربری و توزیع گسترده این شبکه مسافربری در پهنه کشور و در تمامی راه های بین استانی و شهرستانی، استفاده از اتوبوس را برای مردم آسان کرده است.


وی افزود: پلیس باید بر رفتار راننده در طول مسیر نظارت داشته باشد, که این نظارت به ۴ شیوه انجام می شود: اولین روش سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ است، که مسافران می‌توانند در طول سفر رفتار راننده اتوبوس را از طریق این سامانه پیامکی به پلیس راه اطلاع دهند.


رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: دومین شیوه، ثبت ساعت رانندگان اتوبوس در پاسگاه های پلیس راه مستقر در طول مسیر تردد است، که حتما باید انجام گیرد. در این روش علاوه بر ثبت ساعت و نظارت بر مدت زمان مجاز رانندگی راننده اتوبوس، کمربند ایمنی مسافران و میزان حمل بار مجاز در اتوبوس نیز کنترل می شود.


سرهنگ رضایی ادامه داد: حضور تیم های نامحسوس به عنوان مسافر در اتوبوس و همچنین کنترل سرعت اتوبوس ها در طول مسیرهای تردد توسط تیم های گشت پلیس راه نیز از دیگر شیوه های نظارتی پلیس بر رفتار ترافیکی رانندگان اتوبوس است.


به گفته وی، تمام این نظارت ها نشان از اهمیت جان مسافران دارد، که در تولید و حفظ این امنیت علاوه بر پلیس، سایر سازمان ها نیز نقش مهمی دارند که می توان به متولیان تولید یا واردات لاستیک، متولیان ناظر بر طول عمر اتوبوس و اسقاط به موقع آن، کنترل معاینه فنی، مدیر فنی و دیگر موارد کنترلی اشاره کرد.


رئیس پلیس راه شمال کرمان، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مهمترین سامانه های نظارتی بر رفتار رانندگان اتوبوس، «سامانه هوشمند سپهتن» است, که به دلایلی چند ماهی غیر فعال شد، اما با پیگیری هایی که همکاران ما در پلیس راه کشور و پلیس راهور ناجا انجام دادند، پیمانکار جدید این سامانه تعیین و در حال حاضر نیز در حال فعالیت است.


سرهنگ رضایی بیان کرد: مالکان اتوبوس باید از هفدهم اردیبهشت به دفتر نمایندگی سامانه سپهتن مستقر در پایانه های مسافربری مراجعه کرده و این سیستم را در اتوبوس خود به روز رسانی کنند و چنانچه اتوبوسی فاقد این سامانه باشد نیز باید الزاما این سامانه را نصب کرده و مهلت این به روز رسانی تا هفدهم خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.


وی تصریح کرد: تمامی این نظارت ها نشان از اهتمام پلیس برای حفظ جان و سلامت مسافران دارد، که امیدواریم با همکاری و همراهی تمامی مسئولان حوزه ترافیک و رعایت امنیت جانی مسافران توسط راننده اتوبوس، همواره سفر امنی برای سرنشینان اتوبوس های مسافربری رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha