محور رفسنجان به زرند، به زودی دو بانده می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای دو بانده سازی جاده رفسنجان به زرند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام حسین جلالی روز سه شنبه در جمع نمازگزاران عید فطر رفسنجان، بیان کرد: طی ۲ سال گذشته جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای دو بانده سازی جاده داوران رفسنجان(رفسنجان به زرند) انجام شده است و بزودی پیمانکار این جاده معرفی و دو بانده سازی آن وارد فاز اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه محور رفسنجان به زرند معروف به جاده داوران در رفسنجان از محورهای حادثه خیز است و سالانه تصادفات منجر به فوت و مصدومیت زیادی دارد، افزود: همچنین با جذب اعتبار ۱۱ میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر حدود ۳۰ کیلومتر جاده نوق تا کمال ‌آباد زیرسازی شده و از صفائیه تا بهرمان نیز نقشه‌ برداری راه ها انجام شده و در فاز بعدی پس از تأمین بودجه اجرایی می شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای رفع بخشی از مشکلات و کمبود منابع آبی در رفسنجان، مجوز حفر و جابجایی ۱۸ حلقه چاه آب آشامیدنی را گرفتیم، که در این راستا تعدادی از چاه‌ ها وارد مدار شده و مابقی نیز در حال حفاری هستند.

حجت الاسلام جلالی، عنوان کرد: تصفیه خانه آب مرکزی شهرستان رفسنجان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با همت شرکت مس در دست اقدام است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ابراز داشت: همچنین در حوزه آبرسانی در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان، بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و نزدیک به ۶۴۰ کیلومتر لوله های فرسوده تعویض و لوله‌ گذاری در روستاها انجام شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی, گفت: همچنین جهت رفع مشکلات آب این شهرستان، ساخت ۱۸ مخزن آب در دستور کار است و در این رابطه در ۲ سال اخیر پنج مخزن احداث شده و ۱۳ مخزن در حال ساخت است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: مطالعات ۲۰۰ میلیون تومانی احداث ریل قطار از کرمان به رفسنجان و از رفسنجان به یزد انجام شده و از محل حقوق معادن برنامه آن آغاز و اجرایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha