فاصله رفاه اجتماعی وضعیت کارگران با حد مطلوب /کارگران سرمایه اصلی واحدهای تولیدی کشور

نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه زنجان گفت: با وجود تلاش بسیار کارگران برای توسعه و رونق اقتصادی کشور ، وضعیت کارگران  با حد مطلوب رفاه اجتماعی فاصله بسیار وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌از زنجان،  آیت الله علی خاتمی در مراسم تجلیل و تقدیر از منتخبین جامعه کارگری و کارگران نمونه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر یکصد و ۲۰ هزار کارگر برای رونق، تولید، اشتغال، رفاه وصادرات استان در تلاش و تکاپو هستند اظهار کرد:  با وجود تلاش بسیار کارگران برای توسعه و رونق اقتصادی کشور ، وضعیت کارگران  با حد مطلوب رفاه اجتماعی فاصله بسیار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۴۳ قبل شعار مردم نان، مسکن و آزادی بود افزود : شعار اصلی باید کار، مسکن و آزادی باشد زیرا اگر کار باشد آزادی و مسکن هم به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه استان با بیان اینکه نبض تحرک اقتصاد جامعه کارگران هستند بیان کرد: باید قدرت و جایگاه کارگران دانسته شود و یک نوع انسجام درون و بیرون در جامعه برای حمایت از قشر کارگر  وجود داشته باشد.

خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در شعار سال  نقشه راهی ترسیم کردند که باید توسط مسئولان اجرایی و  ریل گذاری شود  افزود: این کار باعث بالا رفتن کیفیت کار  و تولید،  افزایش بهره‌وری، نوآوری و ارزان به دست آمدن  کالا می‌شود که در نهایت زمینه اشتغال نیز فراهم می‌شود.

کارگران سرمایه اصلی واحدهای تولیدی کشور هستند

در  ادامه اصغر نجاری ، دبیر خانه کارگر استان زنجان با اشاره به اینکه  افزایش حقوق کارگران افزایش حقوق کارگران امر خوشایندی است اما این افزایش بهانه‌ای برای ایجاد تورم و گرانی شده است اظهار کرد: در سال یکبار حقوق کارگران افزایش می‌یابد اما در طول سال مدام گرانی‌ها تکرار می‌شود.

وی با اشاره با اینکه مجموع افزایش حقوق‌ کارگران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ، ۲۳۸/۵ درصد بوده است اظهار کرد : در این مدت تورم  ۲۶۳/۱ درصد بوده که نشان از پیشی گرفتن تورم به حقوق‌ها دارد.

دبیر خانه کارگر استان زنجان  با اشاره به تعدیل کارگران در برخی واحدهای تولیدی گفت :  برخی کار فرمایان به دلیل افزایش دستمزدها در صدد تعدیل نیروی کار هستند که درخواست میشود کارفرمایان در از طریق خانه کارگر از دولت مطالبه داشته باشند و به قشر کارگران فشار وارد نکنند.

نجاری با اشاره به این‌که کارگران سرمایه اصلی واحدهای تولیدی کشور هستند بیان کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی مکمل همدیگر هستند تا به هدف خود برسند و باید از ظرفیت و توانمندی نیروی کارگر به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات تامین اجتماعی به کارگران اظهار داشت :  اعتراضاتی از جانب کارگران در مورد کمبود تجهیزات بیمارستان‌ها و عدم ارائه  خدمات مطلوب به کارگران تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که از مسئولان مرتبط درخواست افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی را در مورد کارگران داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha