ضرورت تأمین امکانات و تجهیزات حفاظت فردی آتش‌ نشانان کرمان

در دیدار سرپرست سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، بر ضرورت تأمین امکانات مورد نیاز و تجهیزات حفاظت فردی آتش‌ نشانان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، ابراهیم بابایی در دیدار با علی شهسواری مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد سازمان آتش‌ نشانی در مدیریت سوانح شهری، بر اهمیت و ضرورت هماهنگی‌ های لازم در مدیریت سوانح شهری در استان تأکید کرد. 

علی شهسواری در این دیدار، ضمن تقدیر از آتش‌ نشانان شهر کرمان، گفت: آتش‌ نشانی جزء مشاغل سخت است و آتش‌نشان ها با خطرات زیادی مواجه هستند و با مهارت و اقدام به‌ موقع خویش نقش مؤثری در نجات حادثه‌ دیدگان دارند.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: کار آتش‌ نشانان پرحادثه و سرشار از عشق به مردم و ایثار است؛ آنها با فداکاری کامل در جهت خدمت به همنوع خود انجام وظیفه می‌ کنند، که شایستۀ قدردانی است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، بیان کرد: آموزش همگانی موارد ایمنی و پیشگیری از حوادث، باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود، چرا که این آموزش‌ ها قطعاً در کاهش حوادث و خطرات ناشی از آن نقش موثری خواهد داشت. 

شهسواری با بیان این مطالب، تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش همگانی، این اداره کل آمادگی همکاری با شهرداری کرمان در خصوص ساخت مرکز آموزش ایمنی و آتش‌ نشانی در شهر کرمان به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش ایمنی وآتش‌نشانی در استان را دارد.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین امکانات مورد نیاز و تجهیزات حفاظت فردی آتش‌ نشانان، یادآور شد: هماهنگی‌ های لازم جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان آتش‌ نشانی در حال انجام است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، در خاتمه، یادآور شد: همواره باید تلاش کرد آتش‌ نشانان ضمن حفظ سلامت خود، با کسب و به‌ روز رسانی مهارت‌ ها در کنترل آسیب‌ های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی برای سازمان، جامعه و شهر کرمان مفید و موثر باشند .

شایان ذکر است؛ در انتهای این مراسم، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در این دیدار، از تلاش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در راستای آموزش آتش‌ نشانان در سطح استان کرمان با اهدای لوح، از آنان تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha