بخش ویژه نوزادان بیمارستان امام رضا(ع) یکی از بهترین ها در کشور شناخته شد

مدیر روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان؛ از انتخاب بخش نوزادان این بیمارستان به عنوان یکی از منتخب ترین بخش نوزادان با عنوان بخشی که در طی ۶ ماه هیچ فوتی در آن ثبت نشده است، در سطح استان کرمان و کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی زیدآبادی، گفت: قبل از سال ۱۳۹۹ و طبق آمار وزارت بهداشت؛ سیرجان یکی از ضعیف ترین شهرستان ها در زمینه اقدامات مراقبتی نوزادان و با رتبه نامناسبی در شاخص مرگ و میر نوزاد در کشور قرار داشت و برای اکثر اقدامات درمانی مجبور به اعزام نوزادان به مراکز درمانی دیگر در سطح استان و کشور بودیم.

وی ادامه داد: سرانجام با لطف خدا و پیگیری مسوولین دانشکده علوم پزشکی سیرجان، بخش نوزادان در شهریور سال ۱۳۹۹ با ۱۴ تخت و فضایی محدود در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 مدیر روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان، افزود: امروز با لطف الهی علیرغم همه محدودیت ها و کمبود فضای فیزیکی مورد نیازی که برای این بخش داریم، اما طبق آمار در ۶ ماه اخیر در سطح شهرستان مرگ هیچ نوزادی ثبت نشده و همه نوزادان با سلامتی ترخیص شده اند.

علی زیدآبادی، تصریح کرد: در ۶ ماهه اخیر تعداد ۲۶۰ نوزاد در این بخش خدمات درمانی و مراقبتی دریافت کرده و فقط ۴ نوزاد جهت درمان های فوق تخصصی(فوق تخصص جراحی اطفال و فوق تخصص قلب اطفال) برای ادامه درمان به مرکز استان انتقال داده شده اند.


وی در پایان با ابراز خرسندی از موفقیت این بخش در ارائه خدمات مناسب به نوزادان، از تمامی اعضاء تیم های پزشکی، پرستاری، درمانی و پشتیبانی که باعث این موفقیت شده اند، تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ بخش نوزادان بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان در فضایی کوچک احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است و با توجه به نیاز شهرستان سیرجان و حتی شهرهای مجاور به خدمات تخصصی نوزادان می طلبد، که مسئولین شهرستان و خیّرین محترم توجه ویژه ای به افزایش امکانات این بخش داشته باشند و در راستای احداث بخشی مجهز و پیشرفته گام بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha