نگرش های اقتداری سلطه گران و سیاست مداران باعث غفلت سلامت زمین شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت : آژیر خطر لایه اوزون خیلی وقت ها است که کشیده شده است و نگرش های اقتداری سلطه گران و جنایی سیاست مداران  باعث شده است که این مسئله مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،حجت الاسلام علی خاتمی در مراسم زنگ سلامت در نخستین روز از هفته سلامت در دبیرستان ولیعصر با بیان اینکه پیامبر اسلام  در دین اسلام ۲ نوع علم را برای سلامت ،رفاه و تعالی انسان مطرح کرده است اظهار کرد: این علم یکی علم ادیان و دیگری علم ابدان است .

وی با اشاره به علم ادیان افزود : آنچه که مربوط به  دین است برای سلامت روان ، شکل گیری شخصیت ، خلق و ملکات نفاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انسان موجودی از استعداد های بالقوه و فراوان است افزود: علم بستری برای شکوفایی این استعداد ها است .

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در طول تاریخ خدا بر اساس زمان انبیایی را فرستاده است تا بستری برای شکوفایی استعداد ها انسان باشد خاطرنشان کرد : در خطبه اول نهج‌البلاغه حضرت علی (ع ) فلسفه ارسال رسل را بیان کرده است که انبیا آمده اند تا استعداد  موجود نهان در انسان را شکوفا کنند .

وی با اشاره به علم ابدان که علم سلامت روان و جسم انسان است و گذشت زمان و زیاد شدن جمعیت  ماشینی شدن زندگی دور حرکت را تند تر کرده است و عوارضی را در زندگی بشری  ایجاد کرده است بیان کرد : در این راستا مطالعات  وراه حل هایی ارائه داده اند و گقته اند که بهداشت پایه اول حل این مباحث است .

این مقام مسئول با بیان اینکه درمان بعد از اینکه درد شروع شود است و هزینه های را دارد افزود : باید کاری کنیم که به درمان نیاز نباشد پس پیشگیری به مراتب بهتر از درمان است با همان انگیزه.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه امروز بهداشت میدان وسیعی را به خود اختصاص داده است افزود: هفته سلامت اختصاص فقط  به یک هفته نیست  بلکه سلامت و بهداشت  یک عزم عمومی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه آژیر خطر لایه اوزون خیلی وقت ها است که کشیده شده است اظهار کرد: متاسفانه کشور های صاحبان قدرت اعتنایی به این موضوع ندارند و  نگرش های اقتداری سلطه گران و جنایی سیاست مداران  باعث شده است که این مسئله مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه استان با بیان اینکه این خاک امانت نسل ها است افزود : زمین ،زمان ،هوا، لایه اوزون و...همه باید درکنار هم دیده شود تا سلامت زمین و انسان به خطر نیافتد .

آیت الله خاتمی با بیان اینکه  در ۲ سال و نیم اخیر گروه سلامت ،درمان و پرستاری در تاریخ کشور ما برجسته ترین یاد و خاطره را در فداکاری و ایثار و ارائه خدمات از خود باقی گذاشتند خاطرنشان کرد: برجسته ترین و رفیع ترین قله درمان ،بهداشت در طول این مدت شیوع بیماری کرونا بودکه افتخار و عظمتی در تاریخ کشور زده شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha