جامعه به خدمات پرستاری در تمامی بحران ها نیاز دارد/  ارسال ۵۲۱ اثر به  دبیرخانه جشنواره فیلم ،عکس و دلنوشته "فرشته رحمت"

رئیس نظام پرستاری استان زنجان گفت : جامعه به خدمات پرستاری در تمامی بحران ها نیاز دارد و پرستاران به عنوان بزرگترین گروه ارائه کننده خدمات بهداشتی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، فریدون اسکندری صبح امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و دلنوشته "فرشته رحمت" با بیان اینکه متاسفانه  طی دوسال اخیر در شیوع همه‌گیری بیماری کرونا گروهی از جامعه پزشکی و هموطنان بر اثر بیماری از دست دادیم اظهار کرد: پرستاران بزرگ گروه در بیمارستان هستند که در این شیوع بیماری برای حفظ سلامتی مردم تلاش کردند  و از هیچ کمکی دریغ نکردند .

وی با بیان اینکه بیشترین درگیری در بیماری کرونا   به دلیل حضور مستمر در بیمارستان متوجه گروه پرستاری بود افزود : طی ۶ پیک بیماری کرونا حدود ۱۴۵ هزار پرستار به این بیماری مبتلا شدند که در این میان ۱۵۵ پرستار متأسفانه جان خود را از دست دادند و  ۹ هزار گروه پرستاری نیز همچنان درگیر عوارض بیماری کرونا هستند.

رئیس نظام پرستاری استان زنجان  با بیان اینکه عوارض بیماری کرونا مانند عوارض ناشی از بمب اتم می‌ماند که سالیان سال افراد را درگیر خواهد کرد، تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا  در استان زنجان روزانه نزدیک  به ۸۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داشتیم که خوشبختانه به همت دانشگاه با تزریق واکسن کرونا در چندین دُز  ایمنی مردم بالا رفت .‌

اسکندری با بیان اینکه پرستاران همانند رزمندگان دفاع مقدس از جان مایه گذاشتند و در این راه مهار بیماری سربلند شدند  خاطرنشان کرد:  تنها پاداشی که در دوران کرونا به پرستاران واریز شد در ۶ ماهه اول سال ۹۹  بود و غیر از آن پاداشی صورت نگرفت .

وی با اشاره به موانع موجود در شغل پرستاری، اظهار کرد: در دوران کرونا وزارت بهداشت قرارداد پرستاران را تمدید اجباری کرد و اکنون قرارداد ۶ ماهه آنان تمدید نشده است البته فعلا این موضوع در استان زنجان اتفاق نیفتاده است و قرارداد پرستاران تا خرداد ماه تمدید شده است.

این مسئول با اشاره به تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری گروه پرستاری گفت : در طی چند ماه اخیر ۱۳۰ نفر از جامعه پرستاری در سطح استان تبدیل وضعیت صورت گرفت که امیدواریم در آینده نزدیک با مجوز جدید جامعه پرستاری سهمیه آزاد نیز هرچه زودتر تبدیل وضعیت شوند.

اسکندری با بیان اینکه  جامعه به خدمات پرستاری در تمامی بحران ها نیاز دارد اظهار: پرستاران به عنوان بزرگترین گروه ارائه کننده خدمات بهداشتی از طریق ارتقاء سطح دانش و آگاهی خویش در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم ،عکس و دلنوشته "فرشته رحمت "  اظهار کرد: تاکنون ۵۲۱ اثر به دبیرخانه جشنواره  ارسال شده است که از این تعداد  ۴۶۰ مورد عکس، ۲۳ فیلم کوتاه و  ۳۸ دلنوشته ارسال شده است .

این مسئول با بیان اینکه این آثار توسط داوران کشوری داوری شد افزود: ۲۰ اثر در جشنواره به عنوان برگزیده  انتخاب شد که  ۱۰ اثر  از استان‌های اصفهان، اردبیل، خراسان رضوی، گیلان، البرز،اراک  و خوزستان بود و  ۱۰ اثر نیز  به عنوان نفر اول، دوم و سوم انتخاب شدند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha