شکوفایی استعداد نسل‌های آینده جامعه به واسطه معلمان محقق میشود

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: خدا در درون همه انسان‌ها استعداد رشد قرار داده است که  این شکوفایی استعداد به نسل های آینده در جامعه باید توسط معلمان محقق شود .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،حجت الاسلام علی خاتمی در مراسم گرامیداشت مقام معلم ضمن تبریک  هفته معلم به معلمان ،با اشاره به این که معلمی شغل انبیاست، اظهار داشت: جهل را نمی‌توان با دارو درمان کرد و انگیزه دانش از درون انسان‌ها شروع می شود.

وی  اظهار داشت: کسی که قبول کند نمی‌داند و آن کس که نداند و می‌داند که نمی‌داند، انسان خوشبختی است چون تلنگر اولیه برایش به وجود آمده و انگیزه برای یادگیری دارد.

وی‌با اشاره به این‌که انگیزه پیامبران، اندیشمندان، حکما  در تمام عرصه ها آموزش و یاد دادن است  گفت:حلاوتی که یک معلم در اثر یاد دادن برایش ایجاد می‌شود با هیچ چیزی نمی‌توان عوض کرد مگر این‌که کسی ارزش آن را نداند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به این که استعمار از سه گروه زر ، زور و تزویر برای عقب نگه داشتن ملت‌ها استفاده کرده است خاطرنشان کرد : خطری که زور و زر دارد به اندازه تزویر نیست و تزویر بسیار خطرناک تر است و پشتوانه آن نیز حماقت است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه در زمان قدیم فاصله بین فرهنگ‌ها و دانش‌ها قابل اندازه گیری بود افزود : در حال حاضر با توجه به سرعت پیشرفت دنیا دیگر نمی‌توان این کار را کرد، و برخی  از اندیشمندان خواسته یا ناخواسته باعث شده اند که این عقب ماندگی‌ها تشدید شود.

وی با اشاره به این‌که بهترین قانون خدا قرآن است گفت: نحوه ارائه آن به انسان‌ها مهم است وخدا در درون همه انسان‌ها استعداد رشد قرار داده است که باید توسط معلمان شکوفا شود.

امام جمعه زنجان با توجه به شعار سال و تاکید رهبری به مقوله دانش بنیان‌  گفت: باید در این راه با شتاب بیشتر  جلو برویم و از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کنیم و راه های  به بن بست رسیده را تجربه نکنیم.

آموزش و پرورش در توسعه و تقویت کیفیت آموزشی نیازمند یاری همه دستگاه‌های فراسازمانی است

در ادامه علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: وقتی در یک جامعه به معلم به عنوان یک محل مراجع نگاه می‌شود در حقیقت اعتمادی است که جامعه نسبت به تعلیم و تربیت دارد.

وی با بیان اینکه شما معلمان در جایگاه معلمی مسئولیت خطیری در تربیت نسل‌های آینده دارید اظهار کرد: یک معلم مسئول و متعهد باید در باورها و مسئولیت‌های خود کنکاش داشته  باشد و با عزمی راسخ مسئولیت خود را ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: معلمان باید با آرامش فکری و دغدغه کمتر فضای مطلوبی را برای دانش آموزان فراهم کنند تا بتوانند برای رشد و تعالی آنها قدم‌های موثری بردارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نگاهی که بعد از انقلاب  به حوزه تعلیم و تربیت شده است برگرفته از متن قرآن است و یک نگاه ارزشی است  افزود: آموزش و پرورش در توسعه و تقویت کیفیت آموزشی نیازمند یاری همه دستگاه‌های فراسازمانی است.

 شایان ذکر است : در پایان مراسم از تعدادی معلم نمونه برتر استانی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha