آئین تجلیل از مسئولین برتر حوزه آموزش جمعیت هلال احمر استان کرمان

همزمان با هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر؛ در حاشیه دوره بازآموزی مربیان امداد و کمک های اولیه جمعیت هلال احمر استان کرمان، آئین تجلیل از مسئولین برتر آموزش با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و سایر اعضاء این جمعیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا فلاح با تبریک هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، در مراسم تجلیل از برترین های حوزه آموزش در استان کرمان که به میزبانی جمعیت هلال احمر ماهان برگزار شد، گفت: سال گذشته با پیگیری های استاندار سابق کرمان, دکتر علی زینی وند مبلغ ۶ میلیارد تومان از جانب استانداری کرمان در امر تکمیل مرکز آموزش تخصصی امداد و نجات کرمان کمک شده است و هم اکنون سالن سینمای سه بعدی و سایت شبیه ساز زلزله این مرکز در حال تکمیل می باشند و تا پایان سال نیز تکمیل تمامی قسمت ها نهایی می شود.

وی با اشاره به صرف مبلغ ۱ و نیم میلیارد تومان در برگزاری دوره های آموزشی و خرید تجهیزات آموزش امداد و نجات از چندین شرکت، از دغدغه این جمعیت در امر مهم آموزش یاد کرد و افزود: اگر در زمینه آموزش امدادگران بحث آموزش را جدی نگیریم, دیگر امدادگر علمی و تخصصی نداریم، بلکه با امدادگر احساساتی مواجه هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه باید بپذیریم که خیلی از مصدومیت ها و فوتی های حوادث، ناشی از عدم ورود تخصصی به حادثه است، گفت: لازمه یک امدادرسانی موفق در صحنه حادثه، آموزش عملی و تخصصی امدادگر است.

رضا فلاح خطاب به مربیان گفت: مسئولیت شما به عنوان مربیان این جمعیت در امر آموزش سنگین است و در مقابل امدادگر بدون تجربه و عواقب ناشی از این بی تجربگی مسئول هستید، چرا که جامعه ای را آموزش می دهید که بنا است در حادثه ورود کند و اگر این آموزش تخصصی نباشد، آن موقع در مقابل امدادگر تخصصی, امدادگر احساسی در صحنه حادثه داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حوادث شامل حوادث جاده ای می باشد، آموزش مداوم امدادگران و برگزاری پنجشنبه های امدادی در پایگاه های امداد جاده ای ضروری می باشد،زیرا مهم اینست که امدادگر با چه علمی در صحنه حادثه ورود کند و با آموزش قبلی که در نتیجه کار عملی به وجود می آید، در صحنه پیش رود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه سخنانش از مسئولین درخواست کرد: هر کاری که می توانید برای آموزش امدادگران انجام دهید و محتوای آموزشی یکسانی جهت تدریس مربیان در سراسر استان تدوین شود، نه اینکه هر مربی به گونه ای متفاوت ندریس کند. به طور مثال یکسان سازی در امر آموزش یعنی یک مربی در جنوب استان مثل شهرستان قلعه گنج از با یک مربی در شمال استان مانند شهرستان های انار و رفسنجان, از یک منبع یکسان تدریس کنند.

رضا فلاح از شعب جمعیت هلال احمر به عنوان خط مقدم این جمعیت نام برد و خاطر نشان کرد: شعب باید به دنبال امدادگر داوطلب محور باشند و باید این را بپذیریم که اگر کاری را برای مردم انجام می دهیم داوطلبانه است و نباید بگذاریم روحیه کار داوطلبی فراموش شود، چرا که ذات جمعیت هلال احمر بر اساس کار داوطلبی است.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جدید تعداد مربیان را افزایش دهیم و در حوزه آموزش, از نظر تعداد امدادگران آموزش دیده و تخصصی شاهد پویایی و پیشرفت باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در بحث خانه های هلال، اظهار داشت:هدف ما از ایجاد خانه های هلال فقط افتتاح یک مرکز به عنوان خانه هلال و صرفا کمی نیست، بلکه مهم کیفیت آموزش است. اگر بتوانیم به این مرحله برسیم که یک خانه هلال با نیروهایش بتواند بدون دخالت سایر نیروها یک حادثه را به طور کامل پوشش دهد، آن موقع در این امر، موفق عمل کرده ایم.

رضا فلاح، با اشاره به عملکرد عالی ۳ شعبه در زمینه آموزش های: پیش بیمارستانی، خانه های هلال و عمومی امداد و نجات در استان، گفت: مسئولین در امر آموزش نیروها توسط خانه های هلال وقت بیشتری بگذارند و ستاد استان نیز از آنان پشتیبانی می کند.

وی از مسئولین آموزش درخواست کرد؛ شاخصه هایی که برای آنان مشخص شده است را در سه ماهه اول ارتقا دهند و همه اینها در شب حادثه مشخص می شود که یک شعبه چقدر در امر جذب، آموزش و ساماندهی نیروهای خانه هلال موفق عمل کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان با نام بردن استان کرمان به عنوان یکی از استان های حادثه خیز کشور؛ خاطر نشان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن استان کرمان، نیاز به جامعه هدف آموزش دیده بیشتری در استان داریم که این امر با کمک شعب و پشتیبانی ستاد صورت می پذیرد.

رضا فلاح در پایان سخنانش از مربیان جمعیت هلال احمر به عنوان سفیران علم و دانش نام برد و ضمن تبریک مجدد هفته صلیب سرخ و هلال احمر، از زحمات این عزیزان در امر آموزش تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ در انتهای مراسم از مسئولین ۳ شعبه: سیرجان، کرمان و کهنوج به عنوان برترین های جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه آموزش با اهدای لوح سپاس، تقدیر و قدردانی شد.

همچنین به رسم یادبود، نشان جمعیت هلال احمر که ساخته دست امدادگران جمعیت هلال احمر ریگان بود، توسط بهزاد عارف رئیس این جمعیت به مدیر عامل استان کرمان به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اهدا گردید.

آئین تجلیل از مسئولین برتر حوزه آموزش جمعیت هلال احمر استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha