ضرورت افزایش بیش از ۵۰ درصدی دستمزد کارگران

نوروزی با تصریح بر اینکه ستون اصلی خیمه تولید کارگران هستند، گفت: یک خانواده چهار نفره در کلان شهرها با دستمزد کمتر از 9 میلیون و 500 هزار تومان امکان زندگی ندارند و به همین جهت افزایش بیش از 50 درصدی دستمزد کارگران یک ضرورت و نیاز است.

به گزارش گروه  اقتصاد خبرگزاری سلامت،برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دیدار جامعه کارگری کشور با رهبر معظم انقلاب با رحمت الله نوروزی، نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

رحمت الله نوروزی ضمن اشاره به اهمیت مطالبی که رهبر انقلاب در دیدار با جامعه کارگری مطرح کردند، گفت: دولت مسئولیت و اقدامات مهمی در پیش دارد و همه باید کمک کنند تا به اهداف خود دست پیدا کند. جامعه کارگری همواره در مسیر خدمت و کمک به کشور و آرمان انقلاب چه در زمان جنگ و چه در زمان تولید و اشتغال بوده است.

وی با تصریح بر اینکه دشمنان، امروز قصد دارند اعتراضات کارگری را به نفع خودشان هدایت کنند اما تاکنون موفق نبوده اند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند جامعه کارگری همواره در مواجه با دشمن، مرزبندی کرده است و بینی آن ها را به خاک مالیده است.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو به سه محور کارگر، کارفرما و دولت در مسیر تولید اشاره و بیان کرد: ستون اصلی خیمه تولید کارگران هستند. یکی از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از کارگران و ایجاد بسترهای لازم برای رفاه و توزیع عادلانه امکانات و منابع است. علی رغم همه مشکلات کشور از جمله دفاع مقدس که در چهل سال گذشته حادث و سبب ایجاد شرایط سخت برای اشتغال پایدار شد، اما همواره تلاش شد که کارخانه ها و تولید روی پای خود بایستند.

وی از تلاش برای تبدیل شدن ایران به محور تولید گفت و تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه های مهم کشور این بوده است که تبدیل به وارد کننده نباشیم و این امر به معنی حمایت از کارگران محسوب می شود. در این راستا تلاش شده است کارگران میزانی از حقوق را داشته باشند که سبد اولیه خانواده را تنظیم کنند.

نوروزی با تصریح بر این موضوع که افزایش 10 یا 15 درصد حقوق کارگران با توجه به تورم موجود، فایده ندارد تاکید کرد: باید کمک کنیم کارفرما تقویت شود که این کار را می توان با دادن تسهیلات، کمک به پرداخت بیمه کارگران و کاهش ریسک کاری انجام دهیم. با این اقدامات می توانیم مانع تعطیلی واحدهای تولیدی شویم تا کارگران نیز جایگاه و موقعیت کاری خود را حفظ کنند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره اقدامات مجلس برای حمایت تولید و اشتغال کارگران گفت: بر اساس تبصره 18 بودجه، تسهیلات لازم برای واحدهای تولیدی پیش بینی شده است و موظف کرده ایم دولت آن را عملیاتی کند.

وی با اشاره به افزایش هزینه های زندگی به ویژه در کلان شهرها بیان کرد: یک خانواده چهار نفره در کلان شهرها با دستمزد کمتر 9 میلیون و 500 هزار تومان امکان زندگی ندارند و به همین جهت افزایش بیش از 50 درصدی دستمزد کارگران یک ضرورت و نیاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha