یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع زمین رها شده در سطح شهر زنجان وجود دارد/  میراث فرهنگی حضور موثر در حوزه کاری خود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: یک میلیون و 200 هزار مترمربع زمین رها شده در سطح شهر زنجان وجود دارد که  سال های سال به حال خود رها شده اند و باید هرچه سریع تر  تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،منصور مرادلو ظهر روز سه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مدتی به دلیل شیوع بیماری کرونا در سطح شهر کمرنگ شده بود که خوشبختانه فعالیت‌های خوبی با حمایت مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در سطح شهر زنجان انجام شد و شهرداری نیز بی نصیب نبود .

وی با اشاره به اقدام خوب شهرداری زنجان در
تکریم  کارگران افزود :این اقدام، نگاه خوب شهرداری زنجان نسبت به کارگران در هفته کارگر  که حدود 2 هزار نفر از کارگران شهرداری در مراسم افطاری  حضور داشتند که در نوع خوب و تاثیرگذار بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به آمار قابل توجه زمین‌های رهاشده در شهر زنجان که  یکی از مشکلات شهری و مورد اعتراض شهروندان در سطح شهر است اظهارکرد: : یک میلیون و 200 هزار مترمربع زمین رها شده در سطح شهر زنجان وجود دارد که  سال های سال به حال خود رها شده اند و اگر توانایی ساخت را ندارند  باید هرچه سریع تر  تعیین تکلیف شوند.

مرادلو با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ متر مربع زمین رها شده در سطح شهر رها شده است خاطرنشان کرد:  از این مقدار ‌375 هزار مترمربع زمین آموزشی، 225 هزار مترمربع زمین مسکونی و مسکونی ویژه، 166 هزار مترمربع فضای سبزو 85 هزار مترمربع نیز زمین‌های تجاری و خدماتی هستند بعضی از آن‌ها بیش از 30 سال است که رها شده‌ و محل انواع آسیب‌های  فرهنگی، اجتماعی، عمرانی شده است و منظرسیمای محله بهم خورده است .

وی با اشاره به ضعف سیستم روشنایی معابر که  شهروندان گلایه مند و ناراضی هستند افزود :  سال گذشته به بهانه کسری برق خیابان های اصلی یک در میان  خاموش شوند اما امروز در شهر شاهد حوادث متعدد در این موضوع هستیم  و با مشکل روشنایی مواجه هستیم  و باید شهرداری در این زمینه ورود کند تا هرچه سریع تر رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ضمن قدردانی از اهتمام ویژه شهر داری عملیات  کفسازی بازار مسگرها گفت : موضوع ترافیک و ورود و خروج خودروها به این بازار خیلی مهم است، و امیدواریم عملیات کفسازی بازار بالا نیز شروع شود که  انتظار می‌رود که میراث فرهنگی نیز در این رابطه در کنار شهرداری باشد و از محل بازآفرینی شهری نیز اعتباراتی به این امر تخصیص یابد.

میراث فرهنگی حضور موثر در حوزه کاری خود ندارد

مهدی طالب، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به  زمین‌های رهاشده در سطح گفت : به استناد ماده 110 قانون شهرداری‌ها مجوز دیوارکشی به این زمین‌ها مورد تاکید شورای شهر است که شهرداری باید پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون زمین‌های اداری  باید در مدت 18 ماه تعیین تکلیف  انجام می شد و کوتاهی کرده اند  افزود : شورای و شهرداری پیگیر موضوع هستند که در صورت بلاتکلیفی تملکات بر تغییر کاربری ورود کند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه متاسفانه میراث فرهنگی، آنطور که باید  حضور موثر در حوزه کاری خود ندارد و شهرداری به جای میراث فرهنگی کار می‌کند، خاطرنشان کرد:  آثار تاریخی در شهر الان تبدیل به یک خطر  در خصوص امنیت شهروندان شده است به عنوان نمونه  جداره‌های غربی و شرقی خیابان سعدی جنوبی زنجان در شُرف ریزش است و میراث فرهنگی در این زمینه بی تفاوت است .

طالب با اشاره به تصویب ضوابط مشکل‌ساز جدید  میراث فرهنگی گفت : برای نمونه  تعداد زیادی ساختمان مرتفع در اطراف مسجد اسحاق میرزا ساخته شده است  و امروز بعد از گذشت چند سال و در حالی که تنها چند واحد منزل قدیمی مانده است،  و میراث فرهنگی، محدودیت ساخت‌وساز ساختمان چند طبقه در آن منطقه را اعلام می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha